Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så _tyyypiskt_ svenskt!

Skrivet av Pia
Först ska regeringen "organisera, undersöka, förhandla, avvakta, utreda och utreda lite till och lite till..." INNAN dom kan göra något!!!

BLIR så J-A FÖRBANNAD!

SEEEGT är ordet - se till att få hem de våra och hjälp dom som behöver hjälp! Skicka dit våra militärer om det så behövs, här gör dom ingen nytta!
Se till att skicka alla j-a plan som går både med hjälp, mediciner och annat som behövs och skicka dom hem med människorna som vill komma hem också.

Detta tycks kanske enkelt men det är exakt så enkelt som det låter.
Svar på tråden: Så _tyyypiskt_ svenskt!

nej det är inte så enkelt Pia

Skrivet av  mandelblomman
var ska de landa, på ett risfält?
Det är rätt många punkter som måste fungera o att i panik skicka flygplan utan personal (även sjukvårdspersonal behövs på en del plan) o någonstans att landa verkar urkorkat ärligt talat.
Även om jag förstår vad du menar så behöver man se över läget innan man vet vad man faktiskt ska göra för att hjälpa så många som möjligt så effektivt som möjligt.
 

Det är så...

Skrivet av  dOkToRfEELgoOd - med god insyn i krissamordningen
... otroligt lätt att sitta här hemma i den svenska stugvärmen och ha åsikter om hur detta hanteras.

Vilka militärer ska vi skicka dit? De som Persson avvecklat? Det är knappast militärer som behövs där, möjligen VOLONtärer.

Katastrofen inträffade den 26:e, idag har vi den 29:e. SÅ fasansfullt segt går det inte. Sen finns det annat man kan ha åsikter om, men det handlar knappast om tidsperspektiv.
 

Ta det lugnt!

Skrivet av  Fyranmyran
Rätt personer måste ner, flygplanssituationen i världen har ju resebolagen jobbat otroligt mycket med att få tag i så många plan de kan, man måste veta VART man ska.

Så lätt är det inte när katastrofer sker på andra sidan jordklotet! Jag tycker inte vi ska förstora upp något, som är stort för dem som är _i_katastrofen. För där förstår jag att de är superchockade att "ingen" gör något.
 

Artiklar från Familjeliv