Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

alltså

Skrivet av turtle
det här är nog en knäpp fråga kanske - jag har funderat av och an sjuttioelva ggr nu och blir inte klokare på mig själv.
Det har framkommit att min mans en släkting som bor i Sverige och som vi inte haft nån kontakt med tidigare var i Thailand då katastrofen hände, och deras minsta dotter är borta. De var fyra barn, och alla i familjen är tillrätta utom lilla tjejen på ca 3 år.

Fast vi ej träffat den, bara morföräldrarna (alltså mormor och morfar till lilltjejen m syskon)så tänker jag på dem hela tiden och går in varje dag på aftobladet för att kolla OM hennes efterlysning skulle va borttagen.... men men... :-(
Det känns som om jag skulle vilja skicka ett kort eller någonting till dem, och säga att vi tänker på dem, fastän vi aldrig hunnit träffats då de varit hit - trots maken och mamman i fam är släkt.
( ja det låter säkert konstigt i mångas öron)
Jag är def inte ute efter att få någe mer info,eller ingående detaljer eller så, bara säga att vi finns och tänker på dem i deras svåra stund.
Hur skulle ni ta det? Skulle det kännas konstigt?
Vågar jag?
Svar på tråden: alltså

Det berör ju dig så jag tycker

Skrivet av  ...
du skall skicka ett kort och skriv att ni tänker på dom, jag skulle ha blivit glad.

När min flicka gick bort så var det gamla vänner som jag inte hade haft någon kontackt med på flera flera år som hörde av sig, det gladde mig verkligen!

Det är skönt att veta att det finns folk som tänker på en när man har det svårt och det är ibland lättare att prata om sin sorg och smärta med någon man inte känner, tycker jag!

fint av dig, sänd ett kort och en kram!
 

Inte konstigt alls

Skrivet av  Emma me elma
Hör du av dig till dem.


Kramen Emma
 

Turtle!

Skrivet av  engeltina
Du vågar!
Jättefint. Jag hade blivit glad (trygg).

Att få bekräftat att någon tänker på en och ett kort,brev kan man ta fram och läsa om igen.

*kram för din omtanke*
 

VARJE kontakt...

Skrivet av  T-R
...är viktig, inbillar jag mig(alldeles utan någon erfarenhet..)Skicka kort, ring, åk dit..kramas bara!Men,hmmm, om ni inte har haft kontakt alls tidigare så kanske vänta lite...







 

tack för svaren

Skrivet av  turtle
ja, jag ska nog ta och ta mod till mig och skriva ett kort eller brev en dera dagen.
Inget långt eller nåt jag kräver nåt svar på - utan bara en kort hälsning, att vi finns här och vi tänker på dem.

Tack för svaren alla!!
 

Artiklar från Familjeliv