Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad gjorde ni/befann ni er vid 12 idag?

Skrivet av xxx
Själv låg jag och sambon och höll om vårt halvsovande barn som alldeles innan vaknat till ur middagssömnen. Tårarna rann och det kändes som helt rätt ställe att finnas på och med helt rätt människor just då.
Svar på tråden: vad gjorde ni/befann ni er vid 12 idag?

Hemma här också..

Skrivet av  S-J
... med make och son, en son vi nyligen kommit hem med från ett av de drabbade länderna. Jag skyndade mig hem från stan för att vara hemma när klockan blev 12..
 

Precis kl 12......

Skrivet av  Medmänniska
.....var jag ute och gick på promenad med barnen; 2½ år + ½ år. Tog upp mobilen för att ringa en vän när jag såg att kl var 12.00, la då tillbaka telefonen. Kunde dock inte ha en tyst stund då det var omöjligt med en sprallig 2½-åring......
 

jo

Skrivet av  xxx
men det känns ju väldigt positivt med de små barnen som lever på ändå, fast världen är chockad omkring dem :-) Mitt lilla gryn pratade i nattmössan det med så jag fick le lite i tårarna. Livet går vidare med de barn vi har kvar. Men det är verkligen fruktansvärt att idag ha fått reda på hur många av de saknade som var små barn *gråter igen*
 

Hemma....

Skrivet av  Fru Marmelad
...i köket satt jag. Det blev helt tyst utanför köksfönstret, inte en bil åkte förbi ute på gatan och sopbilen som var här just då slog av motorn.
 

Idag kl 12.00

Skrivet av  Anne_44
var min dotter och jag på Sollentuna mässan. Precis när vi kom in där vart kl 12.00 och det vart 3 tysta minuter.

Alla dessa människor bara stannade upp och det vart tyst (förutom några mindre barn som hördes).

Jag vart så tagen av stundens allvar att tårarna bara började rinna utan att jag kunde stoppa det. Jag har varit tagen av detta i Asien sen det hände. Men även trott att vi inte hade någon som vi kände som fanns där. Men idag fick jag veta att en före detta arbetskamrat fanns/finns i Sri Lanka. Hon är född där men bott i Sverige i 15 år. Varje år åker hon till Sri Lanka från mitten av dec till mitten av jan. Ingen har hört av henne så vi har ingen aning hur det är med henne.
 

Jag var ute och

Skrivet av  71:an Nika
körde bil. En minut i tolv stannade jag i en parkeringsficka och stod där i fem minuter.
 

i bilen......

Skrivet av  Jeannie med Aleks + 4 till
med tårarna rinnandes. Jag måsta göra något! Kram
 

satt

Skrivet av  Im2
på min arbetsplats där vi alla anställda höll 3 tysta minuter...
 

Stod på torget med

Skrivet av  Charlotte
sonen och nästäldsta dottern. En väldigt konstig upplevelse. Hela staden blev tyst kl. 12.00. Alla bilar stod still, inga motorer hördes och alla stod still. Det var som att se en film där man tryckte på pausknappen.
Sonen var nog den enda som hördes då han högt och tydligt säger "mamma får jag korven nu?".... (hade precis innan köpt en korv m. bröd åt honom)

Men vackert var det och tårarna rann... sen efter 3 minuter tryckte någon bort pausknappen och allt blev som vanligt igen. En konstig men vacker upplevelse!
 

Jag var i

Skrivet av  abc
skolan där vi höll 3 tysta minuter.
 

utanför COOPForum..

Skrivet av  Petra
i bilen med min mor, sambo & våra 2 barn....
Vi satt där i 10 minuter & njöt av tystnaden & tårar rullade på 3 av oss......
 

Jag var på café

Skrivet av  Limbo
Folk började kolla på klockan och prick var alla helt tysta. En person reste sig och sen följde alla efter. Hela cafét stod upp och det var stilla o tyst.
En enorm samhörighet spred sig
 

Hemma med min lilla i famnen

Skrivet av  Malin
Kände också att det var viktigt att hålla i mitt barn vid tolvslaget. Hade på tv:n för att känna att man "var tyst tillsammans" med någon. Tårarna rann. Det går knappast att tänka på de fasansfulla som drabbat så många, så många....
 

ingen aning..

Skrivet av  Åsa
och jag hade totalt glömt bort/inte ens läst/hört om att det var något kl 12 idag.
 

Hemma

Skrivet av  Åse
i duschen. Jaghade totalt missat att det skulle vara klockan 12 idag.
Har undvikit tv och tidningar sista dagarna helt så det var kanske inte så konstigt att jag missat det...
 

hemma

Skrivet av  suva1011
jag och mina tonåringar, satt framför TVn.

Dom börjar lessna lite, och jag förstår dom. Jag och vi känner ingen drabbad, än.

Bara en kompis som svägerska med en kompis, osv. han blev omskriven i media, med sin lunginflammation.
Då var det lite närmare med Estonia.

Men jag sörjer iallafall, alla svenskar och världsmemorgare
 

på jobbet

Skrivet av  :: Tina & Vincent ::
Vi samlades i en klunga i korridoren (arb inom vården) och satte på radion. Det var svårt att hålla tillbaka tårarna, vill ju inte gråta på jobbet.
 

På jobbet

Skrivet av  Jolin
jobbar på ett stort byggvaruhus. Ledningen talade om i högtalarna att vi ska hålla en tyst minut och hela varuhuset stannade upp...
Bilarna utanför stannade på gatan....
 

Jag var på jobbet

Skrivet av  eva
Alla gick ut i en stor hall och höll de tysta minuterna tillsammans. Fast jag hade helst velat vara hemma med barnen.
 

I köpcentret Nordstan i Göteborg

Skrivet av  Anna med Emilie 030210
Det vanligtvis så hektiska köpcentret blev helt stilla för 3 minuter. Jag var där med min snart 2-åriga dotter.
 

På Mc Donalds

Skrivet av  mamma
där visserligen personalen stannade upp, men skvalmusiken i högtalarna dunkade på! Lönt att ha en tyst stund då!
Har mailat Mc D för jag tyckte det var rent ut sagt pinsamt
 

Satt och tittade

Skrivet av  Mmaria
på Göran Persson. Höll lillan i famnen och hon var otroligt nog knäpptyst i över tre minuter.
 

Ute o körde bil, men...

Skrivet av  Jess
...här märktes det inget av de tysta minuterna.
Var värsta lunchrusningen i trafiken så inte en chans att man kunde stanna upp där...
 

i bilen och lyssnade på P3

Skrivet av  Chris
där de tysta minuterna gick ut påatt ha reportage från olika ställen i sverige där det var tyst... helt värdelöst!!! De sa typ: "nu är i i Malmö och här är alla tysta..." och så var det tyst i 15 sekunder typ för att se gå vidare till "nu är vi i Göteborg och här är folk tysta..."
VARFÖR???
Jobbar ju i kyrkan och där var det en del som samlades och det var klockringning före och efter. Vi kom precis fram tills den sista klockringningen (kunde inte stanna på motorvägen)
 

Jag satt i ett konferansrum med mina kollegor

Skrivet av  EllaNora
med tårrana brännande i ögonen. Mne stunden var fin och eftertänksam.
 

I fikarummet på jobbet

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
och tyvärr hande ingen av oss koll på vad klockan var.
 

Artiklar från Familjeliv