Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har det faktiskt tagit stopp...

Skrivet av T-R
...in i det sista har jag försökt förstå, men nu måste jag agera. Var mailar man en protest mot att Freivalds finns i en ledande position här i landet? Är så j-a trött på dom som skriver(i tidningar etc..) att " ja, men vi får skylla oss själva, vi har valt dom.." jag har f-n imej INTE valt henne, jag har valt ett förtroende till ett parti om att sköta detta land på bästa sätt. Har nu bara noterat svågerpolitik, landet leds dessutom av människor som verkar ha tillbringat hela sin levnadstid i politiken, ingen koppling till verkligheten för de flesta av oss. Nästa val, byter jag i alla fall röst, tror INTE att allt är grönare på andra sidan, men nu måste den sidan få en chans, det här är ju löjligt!

Undrar också om man kan köpa saker, vad som helst från Thailand för att stödja? (Och även här vill jag uttrycka åsikten att det är väl inte så himla konstigt att vi engarerar oss extra nu när så många är drabbade...sååå trött på "jaha, men tänka på att det dör 30 000 om dagen isvält, tänk på alla som dör i aids, tänk på alla inbördeskrig som skördar oskyldiga offer, tänkpå och tänk på...visst, självklart, men hur långt kan och orkar man? Himla lätt att peka på allt elände i världen, vem vill inte hjälpa? Vi vill alla! Men man kan SÅ MYCKET. När Sverige vinner OS - och VM guld är det ingen som ifrågasätter vår glädje...varför blir vi inte lika glada när andra länder vinner, länder i fattigdom som har en befolkning på ruinens brant. (de har deltagare, se löpning...)

Äsch, förlåt, blev bara så hiiimla arg av senaste läsning om Freivalds. Syndabock, näe, ansvarig -ja!
Var skickar jag nu mitt mail, det var inte så klart på regeringens hemsida, och jag är så hiiimla trött, småbarnsförälder....har aldrig tidigare engaerat mig men följt med, men är det banne mig nog!

Svar på tråden: Nu har det faktiskt tagit stopp...

Håller med.

Skrivet av  MN
Hittar du nån bra sida så tala om den så ska jag också skriva!
 

Här har du en direktlänk

Skrivet av  Ullet
till hennes sida hos regeringen, längst upp till höger finns en ruta där du kan skriva mail till henne via direktlänk. http://www.regeringen.se/sb/d/1247
 

Men ärligt talat...

Skrivet av  anna
...kan faktiskt tycka att det är hon som blir syndabock medan Persson slipper undan...visst håller jag med er, men har inte Persson något som helst ansvar?
 

Inte syndabockar...

Skrivet av  T-R
...bara ansvariga..Persson har fullfjädrat visat att det som gäller är svågerpolitik, ingen behöver ta ansvar för något. Så fort det händer något så "ja, det bestämmer inte jag...och...jag har fortfarande fullt förtroende från statsministern"........går det helt åt h-e då backar man in i en landshövdingsroll...
 

Han har dessutom

Skrivet av  Zoégas
anställt henne två gånger. Jag håller med T-R här ovan. I DN idag står det en artikel i början om att vi i Sverigen inte har någon tradition av att ansvariga TAR ansvar, utan de skyller ifrån sig och "det där får xxx ta". Det står vidare att vi inte avsätter odugliga regeringar utan alla sitter på något sätt kvar i mer eller mindre ledande positioner. En intressant artikel.
 

håller med! imt

Skrivet av  anna
imt
 

Jag förmedlade en länk

Skrivet av  Ullet
enbart, var jag står framgår inte av inlägget så var snäll att dra inte in mig i det hela.
 

Han har...

Skrivet av  Tindragull
...väl anställt henne för att göra ett jobb???? När jag går till jobbet väntar jag mig inte att min chef ska göra det åt mig....
Och som vilken annan knegare som helst så borde hon inte få behålla jobbet om hon inte kan sköta det! Vad fan är det hon har betalt för?!? (ursäkta språket)
 

Persson blir glad om ..

Skrivet av  MacGyver
.. du deltar i stormen mot Freivalds. Freivalds är inget annat än en mänsklig sköld åt Persson. Om NÅGON skall kritiseras för passivitet och inkompetens så är det Persson. Dessutom bör han kritiseras för att ha tillsatt en utrikesminister som inte verkar fungera på ett mänskligt plan.

Det ser ut som ett skickligt iscensatt drev mot Freivalds där "insatta personer" läcker information om Perssons "raseri" över inkompetensen under sig. Per Nuder är antagligen en folkhemsversion av Karl Rove som läcker lämplig "information" när det passar.
 

Håller med

Skrivet av  Peter
Farbror Göran var dessutom väldigt snabb och tydlig med att meddela att han har fullt förtroende för Laila Freivalds. Det är hans sätt att friskriva sig allt ansvar.

 

Håller med

Skrivet av  Peter
Farbror Göran var dessutom väldigt snabb och tydlig med att meddela att han har fullt förtroende för Laila Freivalds. Det är hans sätt att friskriva sig allt ansvar.

 

Klart att jag håller med dig!(imt)

Skrivet av  T-R
l
 

Ja, visst är det Persson som är ytterst ansvarig!

Skrivet av  arg
Som någon skrev, så har han ju dessutom anställt Laila Freivalds TVÅ gånger! Snacka om dåligt omdöme...

Det känns helt solklart att Persson har utsett Laila F till syndabock för att han ska kunna skydda sig själv mot kritik. Typiska härskarfasoner av Persson, han har ju alltid varit en mansgris.
 

Ombyte

Skrivet av  Peter
För att Sverige ska fungera effektivt så behövs fler regimskiftet än ett vart 20:e år. Ombytet ska inte ligga i att Persson byter om i regeringen och tillsätter den ena inkompetenta individen efter den andra för att skydda sitt eget skinn.

Sverige lever i nuläget i en konstig form av totalitär stat där Persson i stort sett är en enväldig härskare. Varför? Ätr det brist på alternativ eller är det media som inte klarar av att ge en nyanserad bild av hur Sverige fungerar och hur det skulle kunna fungera.
 

Artiklar från Familjeliv