Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fabian har gått i baklås.

Skrivet av Mammuten
I dag var det en sån där dag som ni inte behöver få beskriven, eftersom ni lever i samma värld. Låsningar, saker som ska göras ogjorda trots att det nte går. Uppätna kex kan inte komma tillbaka (inte i en form han skulle acceptera :-), sushi kan icke trollas fram, ett felaktigt streck på en tucshteckning suddas icke så enkelt.

- Gör det ändå! var dagens mantra från Fabians sida.
- Andas djuupt! -"- -"- -"- -"- min -"-.

Jag är så glad att jag redan så här tidigt (F är 4) inser att detta är autism i någon form och inte han som jävlas alternativt vi som är usla föräldrar.
Svar på tråden: Fabian har gått i baklås.

Samma igår med PP

Skrivet av  Mani
En riktig sk!tdag!
Jag har betalt för en körkortkurs och vi hade kommit överens att han skulle läsa teorin vid datorn på körskolan.
Först omöjligt att få upp honom.
PPs mantra är numera : jag är 18 år och du kan inte bestämma...
Till slut lyckades vi och han kom till körskolan.
Sedan fick han äta pizza: vilken tur det finns en pizzeria som bakar glutenfritt vid körskolan!
Sedan skulle jag köra honom till T-banan.
Jag råkade nämna att det vore bra att han gick till körskola nästan varje dag när han har lov nu för att få teori så fort som möjligt.
Och då startade han: jag blev riktigt rädd därför han stod bakom ratten!
Sedan ringde han från flickvännen för att be om ursäkt.
Jag måste säga att jag också hällde bensin på elden. När han kalla mig för "h¤ra" svarar jag med "h¤runge", kunde inte låta bli.
Jag har funderat att söka jobb i ett serviceyrke i o med att jag är så van att bli utskälld.
Vi kom överens att han skulle försöka hålla samma dygnrytm som andra i Sverige och ta Omega-3 och Concerta även under lovet...
Det är så svårt när allt gått bra en längre tid att hamna i konflikterna igen.
Men det var kanske något med dagen som var fel.
 

Artiklar från Familjeliv