Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det går åt rätt håll !! är så glad...

Skrivet av willes mamma
skolpsykologen har "tittat på " Wille idag, observerat honom på raster, gjort olika "tester" osv.. han ringde nu ikväll och enligt honom så var det något "åt Asperger hållet" men han kunde ju inte säga något bestämt.. Men han sa att wille var VÄLDIGT duktig, smart och lågt högt över vad som förväntas av en 7 åring rent begåvningsmässigt..Och också att han hade ett speciellt beteende" på raster,gympa osv. OCh det känsn så skönt! Det känns så bra att det äntligen händer något, och det känns bra att få min oro bekräftad , fasst jag är inte särskilt orolig längre, trivs bra på den här sidan och nu verkar jag ju få fortsätta skriva här..`:) Allting flyter på bra just nu, Wille verkar var inne i en "bra period". Idag när jag hämtade honom på fritids så sattt han och spelade spel med en annan kille, och hade jättekul. Och för någon dag sen så frågade en av Willes klasskompisar om Wille ville leka,förut kom han inte alls överens med den killen .Tyvärr så vart det inget då den familjen skulle få besök, men jag är så glad att det verkar gå åt rätt håll...
Svar på tråden: det går åt rätt håll !! är så glad...

Åh så skönt

Skrivet av  Lejonmamma¤
att det känns bra och att det lossnat med att spec.ped. i skolan startat sitt arbete. Blir glad när jag hör detta.
 

Artiklar från Familjeliv