Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla

Skrivet av Trollmor
tack snälla söta för allt stöd. Håller som bäst på att skrapa ner mig själv från teglet. Men det är svårare än jag trodde att både aceptera att det tog stopp och också att faktiskt inse att jag måste släppa vissa saker, att jag inte kan och orkar med lika mycket längre. Men det går sakta men säkert och jag är övertygad om att de goa kramar och "airbags" som jag fick via cyberspace gjorde susen. ha en god jul på er alla, utan er rasar världen!
Svar på tråden: Hej alla

Stötdämparkram

Skrivet av  Mamma eva
Tänker på dej.Ha en God(Fridfull och kravlös hoppas jag...) Jul på dej och hela Trollfamiljen!
 

skickar dig en också..

Skrivet av  Micaela
Även om jag inte riktigt vet vad som hänt. (:
*kramar om*
 

Vet inte

Skrivet av  Jockemamma
vad du råkat ut för, men jag översänder förstås också stödkramar.
Själv har jag varit borta från detta forum rätt länge eftersom jag lidit och pinats av den tinnitus som drabbade mig i början av augusti. Dessvärre fortsätter det att vara illa. Ibland vet man inte hur man ska orka. Jag vet inte vad det hela beror på, men en gissning är att oro för sonen har åtminstone bidragit till att utveckla problemet. Så jag har fått släppa väldigt mycket. Det känns fruktansvärt när det pratas om allt stöd som han måste ges och man samtidigt känner att "nej ... det är han eller jag". I första hand måste jag nu se till min egen hälsa, för annars orkar jag inte med honom heller. Får försöka vara duglig IBLAND, men det går inte JÄMT.

På pluskontot kan noteras att sonen visat stor empati emellanåt när det gällt mina svårigheter. Mer än jag någonsin trodde honom om, faktiskt. Barnen får ideligen tillsägelser att dämpa ner sig, men som resultat HAR vi faktiskt fått det tystare härhemma ... ibland, i alla fall. Jag är bara så ledsen över att jag emellanåt haft svårt att överhuvudtaget umgås med mina barn. De räknar inte längre med mig. Men det går ändå framåt med mig - för tre månader sedan var jag rätt säker på att jag sett min sista jul, och nu är den snart här och jag har f n inga planer på att lämna in.

Jag hoppas att du också hämtar dig, från vad det nu är.
 

Artiklar från Familjeliv