Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God Jul....

Skrivet av Anette R
vill jag önska er allihop.

Vill bara nämna något om klippning som ni pratat om nedanför. Min son har jag alltid trimmat. När han var riktigt liten fick han en klubba samtidigt. Nu går han med på att klippa sig men han får fullständigt panik av att få hår på sig i nacken och ryggen. Han har en handduk runt sig när jag klipper. Ändå kliar han sig blodig!!Inga tips men jag ville bara berätta hur vi har det.

Angående sömn som ni också pratat om.....
Vår dotter , idag 9, snuttade sig till sömns till hon var 9 mån. Sedan fick hon influensa och somnade av sig själv pga den. När hon blev frisk kunde vi bara lägga henne och sova själv....Helt otroligt!! Pga av att hon var så ljudkänslig som bebis så fick hon eget rum när hon var 2 mån.

Sonen tyckte illa om kroppskontakt redan som nyfödd. Han somnade aldrig i vare sig famnen eller vagnen utan skulle sova i sin säng eller soffan. Det var alltid bara att lägga honom. Han var nästan 2 år då vi bytte till juniorsäng pga att han klättrade ur spjälsängen. När han var runt 2,5 började han komma till oss på nätterna. Jag tyckte det var så mysigt!! han hade ju aldrig legat bredvid mig förut! Men han slutade med det snabbt. var nog för trångt.....
han är snart 6 år och somnar själv nu också. Kan ha lite svårt att komma till ro vissa kvällar.

Dottern har svårt att somna och vi väntar på melantonin....Som bebis var hon ofta vaken mitt i natten, i flera timmar. Det höll på till hon var ca 2,5 år. Sonen åt nattmål till han var 2,5 år. Men han bara åt och somnade om. Han har alltid vaknat tidigt.

God jul och gott nytt!!

Kram Anette
Svar på tråden: God Jul....
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv