Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag förstår faktiskt inte artikeln från Metro

Skrivet av Ewa S
är jag du i huvudet eller nåt?? Det står att killen gled in i sin egen värld vid fem månaders ålder? Har aldrig hört någon se skillnad i utvecklingen så tidigt. Vilka är de världsledande forskarna? Var är källförteckningarna?? Hur kan man se ökning av autism just i Kalifornien, vi är väl lite fler länder som vaccinerar? Har ni någonsin hört att kikhostevaccinet har förorsakat autism förut? Många frågor men jag känner mig helt du i huvudet för jag tyckte artikeln var rent förtal. Mina har inte ens vaccinerats mot kikhosta så jag vet inte hur det funkar. Hade de sådant vaccin när killen var tolv? Jocke fick det inte trots att jag frågade efter det. Skriver Ewa S på mig i fortsättningen då det verkar förekomma fler Ewa härinne!
Svar på tråden: Jag förstår faktiskt inte artikeln från Metro

Oki, Ewa S!*imt*

Skrivet av  Lejonmamma¤
.
 

Jag förstod inte heller...

Skrivet av  Mammuten
Jag är av den tron att vacciner (inklusive MPR som brukar vara "boven") inte orsakar autism, men jag lever ju i min värld. För mig är det så uppenbart att det finns en genetisk koppling. Alla som försökt ringa min pappa när det är trav på tv inser att det är lite mer rutinbundenhet än det normala, liksom...

Om det finns en ökning av autismdiagnoser som går utöver att
a) läkarna lättare upptäcker dessa avvikelser i dag
och b) AS och de lättare diagnoserna inte ens existerade som begrepp för några tiotal år sedan

är det förstås oerhort intressanrt att komma fram till vad det beror på. Jag har lite teorier :-) men ont om tid just i kväll...
 

Jag har svårt att förstå...

Skrivet av  Felix mamma
..hur han kan få rätt. Däremot kommer jag att följa rättegången med intresse när den väl är.

Jag måste i ärlighetens namn säga att jag inte har någon som helst teori varför Felix har autism. Slumpen? Genetiskt?
Det finns inte, vad vi vet, inte autism någonstans i släkten.
Förlossningen var iofs tuff och utdragen, och han var väldigt trött väldigt länge efter födseln.

Jag tror inte på teorien om vaccinet heller, men jag vill iaf höra vad forskarna har att säga.
 

Vad skönt

Skrivet av  Ewa S
inte bara jag som blir lite fundersam då. Tack för ett glatt fnitter på morgonkvisten Mammuten! Varför jag går ingång så det är att jag har fått höra från många håll att Jockes och Miccans autism beror på MPR och jag ser själv att det är ärfligt i vårt fall! Sedan finns det säkert en koplling till för tidig födsel (sju resp åtta veckor) och lite annat men min övertygelse om ärftligheten är stor. Jag vet inte personligen om jag orkar med att följa rättegången. FÖr mig är ämnet infekterat och jag blir bara arg känner jag.
 

Artiklar från Familjeliv