Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gruvar mig!

Skrivet av Astrid
Ska resa bort nästa vecka. Jag är jtteorolig för hur det ska funka med min 15åring som har AS. Han ska för första gången vara ensam med min man som är hans styvpappa. Håll tummarna för att det går bra!!!!!!!!!! Jag behöver den här vilan men fasar för att min pojke ska bli aggressiv och att min man inte ska klara av det. Men jag tycker att han är underbar som försöker.
Svar på tråden: Gruvar mig!

Jag tycker du gör rätt

Skrivet av  Ewa
som reser bort alltså. Med ordentlig förberedelse så¨brukar de fixa mer än vad man tror. Många kramar och passa på att vila dig.
 

Hoppas Du kan vila!

Skrivet av  Tigeröga
Man behöver så väl få samla sina krafter. Ska Du vara borta länge? Finns det någon "back-up"? Någon släkting som kan rycka in vid behov? Annars tror jag att Din son skärper till sig under tiden Du är borta - min son (14) brukar i alla fall göra det - även om man får ta emot lite elände när man kommer hem igen.
Det är nyttigt för "karlarna" att få sköta sig själva. När jag har åkt i väg på mina "husmors-semestrar" - det kan ha varit en weekend till någon kompis tex - brukar de klara sig jättebra, förutom att huset är stökigt när man kommer hem - men inga våldsamheter - det finns inga att "spela ut" mot varandra. Hoppas Din sambo har lång stubin och tycker om Din pojk! Lycka till!
 

Plastpappa!

Skrivet av  Mie
Hemm hos oss är det så att om jag är hemma är det mig som sonen rättar sig efter, men om inte jag är hemma funkar det jättebra med "plastpappan". Sonen har svårt för att ha mer än en som "bestämmer" över honom åt gången. Jag hoppas och tror att det ska gå bra för både din son och man. Kramar och lycka till med din resa!
 

Artiklar från Familjeliv