Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lägg era nyårsraketpengar..

Skrivet av Lena m.3
..på asien istället!
Detta förslag läste jag nyss på OÄF, och tyckte det var lysande!!
Pg: 90 1950 -6
Svar på tråden: Lägg era nyårsraketpengar..

gärna för mig men

Skrivet av  Charlotte
sonen blir nog väldigt besviken då...Ivo GLÖMDE rakter förra året! Kan du tänka dig vilken katastrof??? Det pratar Alexander om än, så det är nog bäst det blir några i år. Men visst var det en bra idé!

Själv är jag så glad att det inte bor så många hundar runtomkring, kommer ihåg nyårsaftnar där vår hund legat längst in under soffan och darrat och inte ens velat gå ut på kissetur :(
 

Jo..

Skrivet av  Lena m.3
..kanske enklare för mig att genomföra då jag är HELT EMOT raketer ändå.. Så här det ingen som opponerar sig mot uteblivna sådana..
 

Jag kan inte heller ta bort raketerna

Skrivet av  Ulmerkott o kalle
Själv tycker jag inte alls om dem, och inte heller min sambo, men för 13åringen är det nästan meningen med livet :-) och jag skulle inte vilja ta bort den glädjen. Han har längtat efter nyårsraketer sedan sommaren.
Isåfall tar jag nog hellre bort den goda maten och drickat på nyårsafton.
 

Nej

Skrivet av  Åsa & Alexander
vi ska lägga pengarna till både och! Barnen har pratat om raketer ett helt år nu och vi har lovat att i år ska vi ha det för första gången. Känns inte rätt att dra in det nu. Därtill kan jag inte förstå varför just raketerna ska undvikas?! Alla sätt att få in pengar är bra men man kan ju lika gärna tänka sig champagnen? Läsken under året? Eller nåt annat onödigt. Jag tror det är jätteviktigt att nu visa barnen att livet går vidare trots det som hänt. Vi ska fira det nya året med raketer!
 

Artiklar från Familjeliv