Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen över !!!!

Skrivet av Rasmus & Olivers mamma
Det blev en liten pojke! Han vägde 3990 gram och var 51 lång. Snittet gick väldigt bra och efter tre dygn så fick vi åka hem, men jag måste erkänna att det var väldigt läskigt. Jag skulle aldrig föredra att bli snittad om jag kunde föda vanligt.
Ljudet av ingreppet kommer att förfölja mig länge och känslan när de slet i min kropp går inte att beskriva.
Vilken tur att man får något så otroligt i belöning, det kommer nog att ta tid att bearbeta snittet men det räcker med en titt på bebisen för att veta att det var värt det.
Svar på tråden: Äntligen över !!!!

Grattis till Rasmus!!!

Skrivet av  Anna K med Flipp
Vad roligt att du har fått komma hem. Förstår dina känslor rörande snittet, de är desamma som mina ungefär. Men tack och lov sjöng min sambo för mig så jag hörde inga ljud från operationen. Slitandet kände jag ju eftersom de dessutom gick in vaginalt och tryckte upp lilla dottern som nästan var ute redan.
 

usch vad äckligt det lät

Skrivet av  Linda med dotternTova 4 mars-00
tur att man valde att vara nersövd då.........
Grattis till pojken iallafall !!!
 

Grattis

Skrivet av  Elisabeth plan.snitt 010409
TILL RASMUS!!!!
 

Planerat???

Skrivet av  Lisbeth med Tove
Jag är bara lite nyfiken, var det planerat snitt eller akut?? Läskigt lät det iaf att du behövde höra allt det där.. Det tar lite tid att komma över det, gjorde det för mig iaf, fick akutsnittas, och blev nedsövd pga lokalbedövn. + epidural verkade inte.. Men den här snackgruppen har hjälpt mig en del.. Jag är inte så aktiv att skriva inlägg själv men läser så mkt jag hinner..
 

Planerat snitt

Skrivet av  Rasmus & Olivers mamma
Jag har blivit opererad två gånger sent i graviditeten så man bedömde att jag inte skulle krysta ifall operationssåret skulle gå upp.
 

Artiklar från Familjeliv