Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen har jag

Skrivet av 2barnsmamma
ringt till sjukhuset för att få gå igenom min förlossning(akutsnitt 5v.för tidigt pga lossad moderkaka) och det känns OTROLIGT bra. Bara att ringa var en stor bedrift för mig eftersom jag ville vara stark och klara allt själv. Innan jag ringde föreställde jag mig till och med att de skulle tycka att jag var sjåpig och larvig eftersom allt ju gick bra till slut. Men de var otroligt mjuka och trevliga att tala med. Jag ringde direkt till förlossningen, (örut trodde jag faktiskt att det bara var de som skulle föda barn som fick ringa dit) och de hade en Aurora-grupp som jag blev anmäld till. Den är till för gravida och icke gravida. Till och med de som bara funderar på att skaffa barn och är rädda för det var välkomna. Dessutom tyckte barnmorskan jag talade med att tänker man skaffa fler barn efter en jobbig förlossning så är det bra att redan innan nästa grav. ha kontakt med Aurora.Jag är så glad och stolt över mig själv idag. Jag har innerst inne kännt på mig att jag behöver gå igenom allt igen med personal som vet och förstår vad som hände för 4 månader sedan, och snart är det dags. Alltså alla ni som mår dåligt och vill prata.RING! Kan jag så kan ni, och ni kommer inte ångra det. OM någon vill kan jag rapportera om hur det har gått. Glada kramar
Svar på tråden: Äntligen har jag

så skönt för dig !!!

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Jag kanske borde få ändan ur jag med.... Det är nu snart 5 månader sedan.
*känner mig inspirerad*
 

Vad bra

Skrivet av  Karina & Helena
att du gjorde det (ringde alltså).
Jag gjorde likadant men väntade i 1 år, det kändes jätteskönt efteråt.
Hoppas du mår bättre efter du har varit där.
Lycka till!!!
 

Jätte gärna

Skrivet av  Liz
vill jag att du berättar hur det går. Det var verkligen ett stort steg av dig att ta tag i det så "fort", jag tycker det var jätte bra, det kommer nog hjälpa dig mycket. Jag fick oxå hjälp fort efter mitt akutsnitt och det är jag mkt tacksam för idag annars hsde man väl fått gå och bära med sig dom spökena.
 

Jag skulle verkligen bli glad...

Skrivet av  Annika & Nelly
om du ville berätta hur det går, vad man pratar om mm. Funderar själv på samma sak men har inte fått tummen ur ... än så att säga. Tycker att det är jätteduktigt av dig att ha klarat av det. Hoppas att det hjälper dig och att det går bra!
 

Artiklar från Familjeliv