Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen hemma (låååångt)

Skrivet av Linda, Tova-00 + bebis snitt 29/4
det har varit en lång dag idag.
Det var rätt drygt på inskrivningen...vi var där mellan 08.30-16.00 ungefär och de sista 4 timmarna fick vi bara vänta på en narkos läkare som tillslut kom och pratade i 2 min eller nåt........kändes rätt onödigt att vänta så länge på det lilla.
När vi kom dit tog de blodprov men jag var så svullen av vätska att de fick ta det i handflatan istället för armvecket.
Jag fick ligga med ctg i en halvtimme, hjärtljuden surrade mellan 120-160 slag per minut och ibland försvann de men de berodde på att den snurrade runt därinne.
Fick värsta sammandragningen när jag låg där och kurvan gick upp medans mätaren som legat på runt 15 gick upp i 30. Det kändes rejält, blev alldeles varm och svettig och det kändes som om all luft gick ur mig.
Förlossningsläkaren kom och pratade lite om snittet och gav mig sån här speciell svampt med tvål i som jag ska tvätta mig med på måndag morgon, fick också alvedon som jag ska ta två stycken av på söndag kväll och två stycken på måndag morgon för att minska det onda sen så mycket som möjligt....får ju smärtstillande i dropp sen.
Får inte äta nåt efter kl 24.00 och får inte dricka efter 04.00.
Narkos läkaren kom sen som jag sa efter en lååååång väntan, han hade inte ens hunnit läsa vår journal så han frågade varför jag snittades förra gången (med Tova) och varför jag snittades nu, sen pratade han om bedövningen,ryggmärgsbedövning. Ja han sa faktiskt RYGGMÄRGS bedövning, det var inte samma sak som ryggbedövning. Han sa att ibland brukar de vinkla britsen man ligger på åt olika håll för att bedövnings vätskan ska rinna ner eller upp i ryggmärgen, detta är för att kunna ändra bedövningen högre upp mot bröstet ifall de vill.

Det var smockfullt på förlossningen idag och de har haft fullt upp hela dagen så därför fick vi vänta så länge.
Sen när vi satt i väntrummet så fick vi se samma sak som en annan härinne gjorde för ett tag sedan på rundturen på BB.
Det kom en skock med läkare och barnmorskor dragandes på en säng förbi väntrummet med en mamma som såg helt förstörd ut, hon var alldeles röd och skrynklig i ansiktet. Hon hade säkert skitont och man såg riktigt hur hon led, hon skulle antagligen bli akutsnittad....pappan gick bakom med den lilla BB vagnen. Fick tårar i ögonen när jag såg dem.....jag led verkligen med henne. Så kom ju jag åkandes i samma korridor för 2 år sedan och kämpade mig igenom varje värk. Så jag visste precis hur hon kände där hon låg stackaren!
Svar på tråden: Äntligen hemma (låååångt)

oj vad nära det är nu...

Skrivet av  Anna Maria bf ?/5
måndag, det måste verkligen kännas påtagligt nu. På måndag ska jag till läkaren och få min snitttid.. ska tänka på dig då!
 

Snart dags !!!

Skrivet av  Cecilia & Samuel 011020
Mmmmm snart är det den 29 !!! Jobbigt att du fick vänta så länge på narkosläkaren, men det är nog ändå bra att ha pratat med honom. Jag antar att det känns ganska bra nu, när det är ett planerat snitt ?

*lycka-till-kramar*
 

Lycka till!

Skrivet av  Annica m Carl o Gustav
Ett stort lycka till önskar jag dig och din familj. Snart får ni träffa er goa lilla bebis!
Hälsningar
Annica
 

Oj, det är inte långt kvar nu:-)

Skrivet av  Anna K med Flipp
Vad härligt att du snart ska föda ett syskon till Tova. Jag hoppas att det kommer att gå bra och ser fram emot att läsa din förlossningsberättelse här inne. Själv akutsnittades jag också och kommer att snittas när det blir dags för syskon eftersom mitt bäcken är lite för trångt!

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv