Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akut snittad!

Skrivet av Ulrica m Fanny 991105 & Eliaz 020708
Jaha så har man fått både ett akut och ett planerat snitt. Sonen föddes den 8/7 med akut snitt pga att huvudet låg i vidöppet läge, dessutom var det nära att livmodern hade brustit. Denna gång fick jag känna av vanliga värkar och krystvärkar (usch). Egentligen var det tur att han blev snittad. För han vägde 5190g och var 57cm lång. Huvudomfånget var 38,5cm. De trodde också att mitt bäcken är för trångt. Skulle det bli en tredje gång så skall jag snittas i v 37. Min livmoder pallar inte en vaginal förlossning.
Svar på tråden: Akut snittad!

Oj...

Skrivet av  Annika & Nelly
det var en stor klump ;0) Grattis till sonen! Känner igen mig i din förlossning eftersom jag själv katastrofsnittades efter 3 timmars krystvärkar pga att min lilla tjej låg vidöppet och inte ville komma ut. Hon var dock betydligt mindre, över 2 kg lättare och 9 cm kortare!

Vilken tur att allt gick bra till slut och hoppas att det inte känns alltför jobbigt nu i efterhand. Själv har jag haft en hel del att arbeta med pga förlossningen... Mådde han bra efter förlossningen? Hoppas det! Nelly mådde mycket dåligt och hade väldigt låg apgar, men numera är hon världens piggaste lilla tjej :0)

Stort grattis ännu en gång!
 

som min då

Skrivet av  nilla
födde en som med akutsnitt -93 som vägde 5175go var 56 cm lång som en 3 mån på en ggr kändes det som

Grattis till knodden
 

Han är ju lika

Skrivet av  Maria N med Evelina 3/4-02
stor (nästan) som Evelina var sist vi kollade (vid 3 mån)! =) Grattis till sonen!
 

Grattis till sonen !

Skrivet av  Cecilia & Samuel 011020
Oj, vilken stor kille han är. =) Jag hoppas att ni båda mår bra !
 

Grattis grattis!!

Skrivet av  Em v 14 samt 000130
Grattis till sonen! Hoppas ni mår bra nu.
Nu är jag ännu mer övertygad om att jag ska ha ett planerat snitt denna gång (katastrofsnitt förra gången)!!! Sonen vägde 4 120 g och 54 cm då han föddes med katastrofsnitt i v 38 och syskonen brukar ju inte bli mindre i alla fall........
Vad skönt att allt gick bra ändå!
 

Artiklar från Familjeliv