Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ömheten

Skrivet av ejbe m. lille Vidar

Har snittats med min lille son (pga säte) för snart fem veckor sedan och nu undrar jag hur länge ömheten kring snittet sitter i så att säga? Det känns nämligen ömt och svullet(?) cirka 3-4 cm ovanför.
Svar på tråden: Ömheten

Det lär sitta i ganska länge...

Skrivet av  Therese v.32
6-7 månader hade jag jätteöm mage. Förlöstes m. akutsnitt efter 22 timmars arbete, det kanske gör skillnad, jag vet inte. Men det blir bättre o bättre ju längre tid det går!
 

Det låter som

Skrivet av  ejbe m. lille Vidar
jag får vänja mig vid att var öm :-(

Tack för svaret
 

Så länge

Skrivet av  kejsarnette
höll det inte i sig för mig efter akutsnittet. Efter ett par månader tränade jag på gym, i magmaskinen...

Hoppas det går fortare nu efter mitt planerade. Så du får snart komma upp till Orust och gå milslånga vandringsleder med mig :-D
 

Ja,

Skrivet av  ejbe m. lille Vidar
det skulle vara kul :-) Går det att ha vagn eller är det bärsele som gäller?

Känner faktiskt att jag blir bättre å bättre för varje vecka som går, så snart, hoppas jag... men säg till när du känner dig redo att vandra, du har ju snittats sist av oss :-)
 

:-)

Skrivet av  kejsarnette
Jag säger till, ja lovar! Jag kommer inte springa nånstans där jag inte kan ha syskonvagnen med mig ;-) Det blir tufft med två barn i bärsele...*s* Slottis kan ju funka med, då kan göteborgare utan bil haka på oxå :-)

Vi ses!
 

Bor du på Orust?

Skrivet av  Annica med Ronja 30/9
Jag har kontakter där och blev lite förvånad, jag skulle kunna gå långgggga promenader efter att ha fått barn i september.... Behöver röra på mig. Kram Annica
 

Visst gör jag det :-)

Skrivet av  kejsarnette
Maila mig om du har vägarna förbi så kan vi gå på promenad :-) Men du får ge mig ett par veckor till så jag läker till mig :-)
[email protected]
 

Länge...

Skrivet av   Vivan. Emma 4 år + BF 030202
Blev snittad jan 99 och har än inte fått tillbaka all känsel kring ärret och upp mot naveln. Ärret är nästan helt osynligt men känseln är inte alls som den var innan. Som en bedövad tand ungefär. Jag känner ju tryck och lätt beröring men det är ändå lite läskig känsla.

Det som ömmade och gjorde ont räckte någon månad. Men jag skulle tro att det är VÄLDIGT individuellt hur fort och mycket känsel som kommer tillbaks. Det är ju trots allt flera lager med skin, muskler och vävnader som det är skuret och sytt i. Och där finns ju massor med små nerver för värme, kyla, beröring, smärta, tryck etc. som blivit ituskurna vid sjävla ingreppet. Och det tar ju sin tid för en nerv att växa tillbaka...

Kommer i håg att jag var lite svullen i någon månad/månader som ovanför själva snittet, det försvann allt eftersom huden drog i hop sig och är nu helt borta.

Väntar min andra nu vilken dag som helst och det enda som besvärat mig är lite klåda i ärret. Antar att det är för att jag är stor som ett hus, med magen RAKT UT. Har snart bristningar upp till brösten, fast iofs så är ju brösten rätt långt nere också. Allt är ju relativt....



 

Artiklar från Familjeliv