Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2:a snittet...

Skrivet av Sosofofia
Om man blir snittad för andra gången lägger dom snittet på samma ställe som det första lr får man 2 ärr???
Svar på tråden: 2:a snittet...

Tror de brukar lägga det

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 o Michelle-00
på sammma ställe.
 

De försöker väl lägga det i samma

Skrivet av  Linda m.Tova-00,Loke f/d-02, pojken v.26
men det är ju inte så lätt att pricka in precis exakt...mitt går ihop på vissa ställen och på andra ställen är det delat..som två streck med ca 1 cm emellan
 

Jag har två

Skrivet av  Mallan
Jag hade tydligen ganska mycket ärrbildningen, så hon har liksom skurit så nära som möjligt, men det är i princip två ärr. Men det är ju inget som syns eftersom det först ärret var gjort av ett proffs. Det är bara ett smalt vitt streck.
 

Samma ställe

Skrivet av  Annis, aktusnittad 2 ggr
skulle jag tippa. Om man inte fått ett vanligt bikinsnitt en gång och sedan får ett Starck-snitt (brukar sitta lite högre).

Jag har en halv cm kvar i ändarna av mitt första snittärr. Resten är bortskuret.
 

Jag frågade...

Skrivet av  Hjärtat bf 27/3 (snitt)
...den läkare som beslutade om mitt snitt och han sa att man lägger det ovanpå det gamla (förutsatt att det går).

 

Olika

Skrivet av  Jenny m Alva & bf 16/7
Om du har ett bikinisnitt idag, så lägger de med största sannolikhet snitt nummer två på samma ställe. Om du däremot har ett snitt lite högre upp kommer de förmodligen att lägga ett bikinisnitt så du får två ärr.

Så kommer det i alla fall bli med mig, om jag snittas nästa gång. Mitt ärr sitter högt upp och är resultatet av ett akutsnitt. Det är varken särskilt snyggt eller diskret, så om nästa ev snitt sker under lugnare former kommer det läggas som ett vanligt snyggt bikinisnitt.
 

Artiklar från Familjeliv