Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen hemma!

Skrivet av verne med Lillan 19/5
Huh vad skönt det är att äntligen vara hemma. Vi fick en liten tjej på 51 cm och 3,460 kg i måndags och hon är världens bästa, jag lovar!

Snittet gick bra - själva operationen tog bara 2 min så var hon ute. Innan dess fick jag genomlida 30-40 min med många försök att sätta ryggmärgsbedövningen, då narkossköterskan inte fick in nålen mellan koterna. Till slut kallades en överläkare dit och inte heller han fick till det, förräns dom la mig ner på sidan istället, då gick det äntligen. UNder tiden detta pågick hann de träffa femtioelva nervar och benet massor med gånger och det var ruggigt! Men nu är det glömt.

Det och så duschen på tisdagen, då jag var så nära att svimma, var det värsta. Snitt, hopsyning, sammandragningar av livmoder och själva ärret har för mig inte varit särskild farligt.

Fråga loss om ni undrar något mer!
Svar på tråden: Äntligen hemma!

Åh, grattis!

Skrivet av  Anna med Maja, snitt 12/6 (-20 dgr)
Ett JÄTTEgrattis till lilltjejen!
Skönt att höra att allt gått (förhållandevis) bra!

Har underverket fått något namn än? Eller blir det Lillan de första 18 åren... *ler*
 

inte än

Skrivet av  verne med Lillan 19/5
Det är så himla svårt tycker jag! Vi kör på Lillan sålänge :)
 

*Grattis och välkommen hem*

Skrivet av  Sosofofia
Skönt att det mesta gick så bra! *blir sååååå avis*
;-)

Ta hand om lilltjejen nu (och dig själv såklart)....
 

Åh, där är du ju! ::GRATTIS!::

Skrivet av  Elien, snitt 26/5
Har tänkt på er och hur det gått! Vad skönt att allt är bra nu - grattis till lillflickan igen!
 

Stort grattis! IMT

Skrivet av  Sophie med Lucas 17/3
,
 

Åh grattis till prinsessan!

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
Vad ska hon heta, har ni bestämt det än?
Hon ocv min Lova var ju nästan lika stora, eller små kanske man ska säga. Lova var oxå 51 cm lång och vägde 3435g, alltså 25 g lättare. Jag tycker hon är så pluttig och liten, jaghar ju ifs bara min Linus och jämföra med, och han vägde 4295 och var 54 cm lång.

Hoppas ni mår bra iaf. Funkar amningen bra? Lycka till med lilltjejen.
 

Artiklar från Familjeliv