Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen hemma med bebis!

Skrivet av Ann o Elliot 02 +Alice 19/12
Hej på er! Nu är jag hemma med världens vackraste Alice! Snittet gick kanon - jag väntade på att bli nervös men blev aldrig det! Vi fick vara tillsammans på uppvaket denna gång och detvar verkligen skillnad på akut och planerat snitt! Som natt och dag. Däremot hade jag även förväntat mig snabbare återhämtning efter snittet men där fick jag tji! Jag har lika ont i ärret nu snart 5 dagar senare och kan inte ens gå om jag inte har knaprat Dexofen, alvedon, dikoflenak... fy fan! Hoppas det går över snart.. vill ju så gärna ta hand om min familj! Nån till som haft ont innanför snittet länge efter?
Svar på tråden: Äntligen hemma med bebis!

Ååh grattis!

Skrivet av  Bina med minisessan, v 30
Grattis till lilla Alice!

Härligt att du slapp bli nervös... Ha nu en härlig JUL med din "nya" familj

~kram~
 

Grattis till prinsessan!...

Skrivet av  Mia och Zebastian
Ang.det du frågade gällande smärtan efter snittet så:-
För mig var visserligen sittuationen lita annorlunda då jag var väldigt sjuk fortfarande med ett blodtryck på 160/100 även efter mitt snitt men...
Jag märkte att det bara var att bita ihop,efter ca en vecka då jag fortfarande fick morfinpreparat + allt annat som du också äter så fick jag nog.
Börja med att byta ut ett av de starkare preparaten mot en alvedon i stället 1 gång om dagen och ge kroppen nån dag att vänja sig.Det kommer att kännas lite mer....men vem har inte haft mensvärk och överlevt!Du kommer att känna dig mycket piggare utan alla dessa preparat i kroppen.
Visst känns det, men det är inte så illa och går snart över!För mig gick det fint att byta ut mot alvedon.

***GOD*JUL!***
 

GRATTIS!!

Skrivet av  Pilla 3 snitt o lilla fyran bf 4/5
Jag vet ionte om jag hade ont ovanligt länge efter mitt planerade. Däremot gick det så bra i jämförelse med mitt senaste akutsnitt, att jag var något otroligt överdrivet positiv. *S* Jag var glad då de klämde på livmodern efter op, jag var överlycklig då jag var uppe och gick de första stapplande stegen. Av att döma av andras framfart i korridorenrna hade jag nog ganska ont. Jag behövde också ha smärtlindring rätt länge, något som jag annars är emot. Jag villinte ens äta alvedon i vanliga fall. ;O)

Min teori om detta med snitt, är att allt är mycket relativt. Det beror helt på vad du har förväntat dig innan. Kanske har du tänkt dig att det skulle göra mycket mindre ont, och då känns det förståss tungt när det _gör_ ondare än vad du trodde. Då upplever man ju både en sorts besvikelse över att det inte var som man förväntat riktigt, och en oro över att man är ensam om att känna så. (Jag hade tex förväntat mig att dö vid mitt snitt, så du kan ju tänka dig att smärtan var rätt skön i det läget. *S*)

Jag tycker inte att du skall oroa dig för att det tar lite längre tid än du trott. Däremot om det skulle göra mycket mer ont, kan du ju ringa din bm eller bvc sköterska (bebisens), så kan de kika på såret så det ser fint ut. Annars tycker jag bara att du skall vila och ha det lugnt. Se till att bli så uppassad du bara kan!! :O)
 

Grattis!!!

Skrivet av  Nina med Tindra 031105
Till lilla bebisen.

Jo du... jag käkade alla 3mediciner som du radar upp i 5dagar efter snittet innan och sedan "bara" dexofen och alvedon i ytterligare 5dagar...
Men det blir bättre tillslut även om man inte tror det.

Kram
Nina
 

Grattis till er prinsessa..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01, o Hannes 16/10
o jag var öm kring snittet längre tid den här gången jämfört med förra gången.. så det är kanske olika hur det läker från gång till gång??
God fortsättning o kram..
 

Tack allihopa!

Skrivet av  Ann o Elliot 02 +Alice 19/12
Nu är jag inne på dag 9 efter snittet och det börjar släppa lite , försöker klara mig utan de starkaste tabletterna.. Det finns alltså hopp! Alice sover typ 23 timmar per dygn... skall det verkligen vara så? Har redan glömt hur det var förra gången..
 

Hannes sov också..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01, o Hannes 16/10
så gott som heeela tiden de första veckorna, minst 22-23 tim/dygn.. Han var vaken bara när han skulle äta och han åt snabbt, var färdig med sina måltider på bara 5-10 min sen sov han igen!! Min förstfödda, Tove, sov inte lika mycket, så det varierar nog också lite mellan barnen..
 

Artiklar från Familjeliv