Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alkohol

Skrivet av Lisa med Lukas 1/2
Hur tidigt kan man dricka vin mm efter ett snitt? Kan det och isf hur skadar det läkningen?
Svar på tråden: Alkohol

Har aldrig

Skrivet av  Fanny m Jacob 040121
hört talas om att alkohol i måttliga mängder skulle skada läkningen... men man ska förstås akta sig för kombinationen alkohol och smärtstillande...

 

läkningen går nog bra ändå

Skrivet av  KMCB
bara du inte dricker för mycket samtidigt som du äter starka smärtlindrande tabletter.

Tänk på barnet bara om du ammar!
 

Jag tror

Skrivet av  Terese m Ida 5/11-02 & Erik 22/12-03
det går bra att dricka vin när man känner för det efter snitt. Bara man inte blandar med en massa värktabletter som andra redan påpekat. Det är väl mer för barnets skull om man ammar som det inte är lämpligt med alkohol men det går ju att pumpa ur!
 

Amning och verktabletter

Skrivet av  Lisa med Lukas 1/2
Jag äter inte värktabletter och har pumpat ur mjölk så att han kan få ändå. Men en vidare fråga; vad är måttliga mängder vin? Inte för att jag är någon stordrickare men ska på en stor fest med mmånga vänner och det kommer säkert att bli fler glas än ett..
 

eehh..hmm...vÄrktabletter =)

Skrivet av  Lisa med Lukas 1/2
.
 

Du kanske blir förvånad...

Skrivet av  Maa
Alltså jag vet inte vad de andra menat med "måttliga mängder", men det jag ville säga var att du kanske kommer att bli förvånad över hur du reagerar på alkoholen. Inte för snittets skull då, utan för att du fortfarande har annorlunda hormoner i kroppen - kanhända tål du inte på långa vägar lika mycket som du har gjort innan. Det kanske inte ens blir ETT glas... (fast det är säkert olika från person till person det här)
 

Hihi

Skrivet av  Lisa med Lukas 1/2
Jo jag vet ju det, det var ett tag sen man drack också så det blir ju att ta det försiktigt iaf.
 

Artiklar från Familjeliv