Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det farligt/dumt att sätta försöka få igång sig

Skrivet av snittas om 2 veckor
förlossningen när man väntar på snitt?
Om man nu skulle lyckas med div metoder som massage, basilikate och vad nu allt består av- är det farligare för barnet/mig då att snittas ut om förlossningen startat?
Jag är så less på att må så här och vill såååå gärna att vattnet går eller dyl- så man kan få detta över!
Svar på tråden: Är det farligt/dumt att sätta försöka få igång sig

Det är väl

Skrivet av  Siv m. David 030813
inte lika bra med ett akut snitt som ett planerat, i alla fall inte för dig.
Du kan inte starta en förlossing med någon egen "metod" som helst om inte kroppen är redo för det - och då startar den ändå självmant om några dagar.

För bebisen är det bättre att vänta tills förlossningnen startar spontant (har jag för mig) - även om det i så fall stannas av och man gör akut snitt - för då är han/hon ändå redo att födas. Men det är sämre för mamman, större risk för komplikationer o så. Jag _tror_ det är så i alla fall.

Tänk även på att om du fått snittdatun om 2 veckor, så har du antagligen "vanligt" bf om 3-4 veckor. Så då riskerar ju din lill* att födas alldeles för tidigt om det blir nu, kanske över en månad tidigare än om h*n fått "betämma själv".

Jag vet hur less man är i slutet... jag passerade 15 dagar efter mitt bf innan David ville ut...
 

beror ju på....

Skrivet av  Maria med Eddie,Isak o Alfred
varför du ska föda med snitt...

Vi försökte med ALLT...med nr 3,....19 dar över tiden,ville INTE snittas....panik!!Sattes igång på dygn 20...gick så långsamt,öppnade mig nästan inget ,eftr 8-9 timmars värkarbete o inget hänt+ dåliga
fosterljud när man skruvade upp droppet....beslutades om snitt.

Har en traumatisk upplevelse bakom mig,op blindtarmen i v 30 med 1a barnet,sövdes o mådde skit i en vecka...efter mina vanliga förlossningar åkte jag hem sdan efter....

Jag hade gjort vad som helst för att slippa snittet,men det var enda sättet att få ut honom,vår envisa lille kille o nu efteråt är jag glad på ett sätt.....jag har ju både vaginala förlossningar o snitt i "bagaget" nu.....
 

men du...

Skrivet av  five
du har ju fått snittdatum av någon anledning. Jag tycker detär dumt att försöka sätta igång det.
 

Artiklar från Familjeliv