Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Den enda som inte ser nåt fel i "Uskans" inlägg?

Skrivet av Helena med Elin-01
vad är det för fel i det hon skrev?
Det är ju sant!

Jag snittades på falu lasarett och då var det en "vanlig" undersköterska som bad mej raka mej/alt. ta hjälp av min man.
Vi fick en tub med sk. hårborttagnings creme (sådan som säljs lite varstans och är jättebra)

Vad är det för fel med det???
Han är ju den jag lever med, den jag gjort barnet med, den som ska vara i mitt liv och barnets liv, väldigt Länge.

Jag förstår faktiskt inte hur alla kan bli så upprörda över en sån liten sak.
Kan man prata blod, förlossning, kirurgi, tragedier, sorg och lycka, kan man väl även tala könshår??!!??!!


Svar på tråden: Den enda som inte ser nåt fel i "Uskans" inlägg?

Det var nog inte..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4 och brorsorna (4snitt)
.. _att_ man ev skall ta hjälp av sin man, det kan ju de flesta om han bara är stadig nog på handen ;O), utan det var att en uska tyckte att det var äckligt att raka en kvinna. Men hon har sedan förklarat att det inte var så hon menade.
 

Klart man kan

Skrivet av  Siv m. David 030813
prata könshår...

Det var nog snarare tonen i Uskas inlägg som fick alla att "se rött". Det blir ofta så när man vid ett inlägg kanske inte tänker på hur det låter - skillnaden kan vara ganska stor mellan tex talspråk och skrift.

Som jag ser det hade det inte varit lika upprörda känslor om hon bara givit ett tips i stil med "du vet väl om att du kommer rakas innan snittet - raka dig själv om du tycker det känns genant att någon annan gör det". Nu blev hennes inlägg mer att hon ansåg att _alla_ borde raka sig själva eftersom _hon_ tycker det är _äckligt_ att behöva raka patienter.

Inget fel i tips om att raka sig, alltså...
 

Artiklar från Familjeliv