Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Antingen ärr som syns eller förlorad känsel...

Skrivet av politisk vilde, bf 28/12
Läste om er som förlorat känseln i magen efter snittet. Jag har haft full känsel hela tiden, men jag är medellinjesnittad, och då skär man inte av några nervtrådar. Ärret syns ju mer, däremot, det går ju från naveln ner i "busken".

Så det verkar som att man får välja mellan snitt som syns med känseln kvar, eller "osynligt" snitt och ingen känsel...
Svar på tråden: Antingen ärr som syns eller förlorad känsel...

Vanligt snitt

Skrivet av  Susanna med Tova 13/8-03 + bf 31/10-04
Jag har ett vanligt starksnitt (ligger ett par cm högre än bikinisnitt) och jag har full känsel. Det tog ca 10-11 månader, men nu har jag fullkänsel.
 

Min känsel är tillbaka

Skrivet av  Anna K med Flipp
efter ca 3½ år och jag har ett extralångt bikinisnitt att stoltsera med. Kanske har jag haft tur då, som fått tillbaka känseln.
 

Jag har bikinisnitt

Skrivet av  Helene med Leo 17/5-04
och har helt återställd känsel nu efter 11 veckor. Däremot kan jag tänka mig att känseln kan försämras permanent om man gör flera snitt, detta är mitt första.
 

Också bikinisnitt - MED känsel!

Skrivet av  Nugga
Jag har ett bikinisnitt och jag hade full känsel igen efter ca 6 månader.
 

Bikinisnitt två gånger...

Skrivet av  Anna m. W-01 & L-04
jag är snittad med bikinsnitt två gånger. Första gången 2001 och då fick jag tillbaka känseln väldigt snabbt, efter kanske två veckor. Är även snittad för 4 månader sedan och den här gången är känseln inte lika bra, men den kommer tillbaka mer och mer märker jag, så än har jag hoppet kvar att jag ska bli återställd. Samtidigt tror jag att man får räkna med att få lite sämre känsel ju fler gånger man snittats...
 

Min känsel

Skrivet av  Jenny, snitt 13/8
är fortfarande inte helt tillbaka. Det är tre år sedan jag snittades och ibland sticker det till i snittet som om ytterligare en nervtråd vuxit ihop. Snittet däremot syns knappt (bikinisnitt) och alla som sett det och kan nånting om sånt säger att det är ett ovanligt fint snitt. Jag får hoppas att det är samma läkare som gnittar på fredag...
 

Artiklar från Familjeliv