Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu sällar jag mig till skaran av de

Skrivet av Ango
som fått barnförbud här inne!
Jag snittades för tredje gången den 2/8, och det planerade snittet blev tyvärr en komplicerad historia (delvis pga att jag samlat vätska i en "påse" under magen, och delvis pga den enorma ärrbildningen efter förra snittet).
Det tog 2 läkare 20 minuter att komma in till livmodern, men när de väl var där kunde de med lätthet plocka ut lillebror, vår son, Victor. Han var 3170 g tung och mätte 49 cm.
Eftersom han kom redan i v 36+6 (skulle egentligen snittats i v 37+6, men snittades 1 vecka tidigare av humanitära skäl), hade han lite problem med andningen och fick spendera sitt första 1½ dygn på neo med lite extra syrgas och extra övervakning. SOm tur var så repade han sig fort och fick komma upp till mig på avdelningen.

Trots att snittet blev komplicerat och en mindre angenäm historia (jag som haft så underbara snitt innan) hade jag inte speciellt mycket ondare efteråt än efter de andra snitten.


Kramisar
Svar på tråden: Nu sällar jag mig till skaran av de

Tillägg:

Skrivet av  Ango
Skulle kanske klargöra det där med barnförbudet också *ler*.
Redan under snittet talade den ena läkaren om för mig att det inte var att rekommendera att försöka ta sig in i min livmoder igen, pga ärrbildningen och med tanke på hur svårt de hade för att ta sig in den här gången.
Visserligen har vi inte tänkt oss fler barn, de tre vi nu har räcker gott, men det känns lite hårt ändå att inte få ha valmöjligheten ifall man skulle känna av bebissuget om några år!

Kramisar
 

Välkommen...

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
..."Barnförbudskaran", tyvärr får jag väl säga...

Låter verkligen som en komplicerad operation du var med om. Även om man inte planerar fler barn är det som du säger tråkigt att någon annan tar det definitiva beslutet. Vi är några här inne med liknande problem.

I mitt fall rör det sig om att ärret från första snittet inte töjde sig utan bara tunnades vartefter livmodern växte. Resultatet blev en extremt stor och tunn hinna och det är ett under att den höll till snitt nr 2. Tur för oss att det blev snitt även andra gången och att jag inte hade förvärkar för då hade det gått åt pipan...

Jag får "härbärgera" ännu en graviditet som det så fint står i min journal men med risken att samma sak händer igen. Visst skulle jag kräva kontinuerlig koll OM jag skulle bli gravid men vågar inte planera för fler barn.

Hoppas du hämtar dig fort och att ni alla mår bra!
 

hej ango

Skrivet av  zahra m Felicia 7/7-00 Jakob 22/1-04
Vi är ju på samma kejsarsnittlista men jag vill säga välkommen hit ändå. Men jag lider med dig att du fått barnförbud. Du kommer kanske ihåg att min livmoder höll på att brista under min senaste förlossning. Jag hade också mycket ärrvävnad men har inte fått barnförbud. Men jag ska prata med en läkare och göra ultraljud innan det blir en bebis till.

Kram Zahra
 

Grattis till Victor..och..

Skrivet av  Lisbeth m Tove 0102 och Hannes 0310
inget roligt med barnförbud.. men skönt iaf att det gick bra den här gången, även om det blev lite jobbigt för er två i början..

Fick barnförbud jag också efter "bara" två barn... Hade massor med ärrvävnad så det var svårt för läkaren att skära genom alla lager för att få ut Hannes o jag förlorade rätt mkt blod.. Bl a hade min urinblåsa läkt ihop med livmodern från förra snittet så han måste skära loss urinblåsan först..
Han sade att jag skulle kunna skaffa ett till barn MEN att det då skulle bli mycket mera komplicerat och isåfall måste de anlita en mycket skicklig kirurg, och det inte var riskfritt.. Vi beslutade oss då för att inte skaffa fler barn med dessa premisser... Innan dess hade vi inte riktigt bestämt oss för om vi skulle nöja oss med två eller om vi skulle skaffa oss tre, o detkändes lite tråkigt att inte riktigt få bestämma det själva..

Jag är också med i vinterbarn 00/01 o tänkte skriva till dig där men sen tänkte jag att det nog inte var intressant för dem andra att läsa det... ;-)

Ha det gott och njut nu av dina tre barn..
 

Grattis till Victor! IMT

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
.
 

Tack allihop!

Skrivet av  Ango
Det känns tråkigt att behöva sälla sig till er andra som fått barnförbud, inte bara för att jag själv fått det, utan även för att ni fått det! Ändå känns det ju skönt att veta att det finns andra i samma situation som förstår hur det känns och vad man går igenom!

Kramisar
 

Artiklar från Familjeliv