Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Supergrattis Ango!!

Skrivet av Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
Till lille killen! :O) Vad tråkigt att höra att du sällat dig till "Barnstoppsklubben". Vi vill ju inte ha fler medlemmar! :O( Ja, du vet ju att jag vet hur det känns. Skriv om det är något!

Men tusen grattis som sagt till Victor, och hoppas ni alla mår bra.
Svar på tråden: Supergrattis Ango!!

Tack, Pilla!

Skrivet av  Ango
Ja, det känns trist att behöva sälla sig den den mindre attraktiva klubb vi är medlemmar i, men samtidigt känns det skönt att veta att ni vet hur det känns! Trots att jag hade i bakhuvudet att jag skulle få "barnförbud" nu, så känns det jättetrist nu när jag börjat landa ordentligt efter förlossningen. Det är nästan så bebissuget redan dragit igång, trots att Victor bara är 2 veckor gammal *s*.

Hur är det med er? Har inte sett till er på ett tag!

Kramisar
 

Jo tack..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4 och brorsorna
.. det är bara bra. Jag har inte hunnit med att hänga vid datorn så mycket sedan Ludvig föddes. Vi har köpt häst nu också, så nu är man inte direkt sysslolös. *S* För det mesta känns det bra, men då och då slår det till som en bomb, den där medvetenheten av att jag inte kan få föda fler barn. Visst skall jag gå vidare och ta reda på hur det egentligen ligger till i just mitt fall, men samtidigt måste jag ju som läget idag är kalkylera med att det är stopp. Jag försöker gå vidare i livet och planera framåt. Men det känns som knivhugg varje gång vi diskuterar framtiden och funderar över föräldraledighet, jobb, utbildningar osv osv. Jag är inte redo att säga "Nu skall vi ju inte ha fler barn, så när Ludvig är XXX gammal så skall jag börja jobba/plugga". Jag vill kunna säga: "_Om_ vi inte skaffar fler barn sedan, kan jag tänka mig att söka jobb A eller utbildning B." Och när vänner (som fö måste vara vansinnigt trötta på mitt ältande och ömkande) råkar klämma ur sig en groda utan att egentligen mena illa. Då är man ganska låg.

Ja, lite rörigt kanske, men du förstår ju säkert hur jag menar. Den där känslan av att livet är orättvist. Andra får välja men inte jag. Följt av det dåliga samvetet för att jag vet att det finns de som har det värre än jag. Men jag antar att allt detta ger sig med tiden. Ludde är ju bara 4 månader trots allt.

Vi hörs av. Jag kommer nog med fler rapporter i ämnet. Jag skall försöka kontakta lite läkare nu i höst och försöka få rätsida på alla rön. Skriv om det är något du behöver prata om. Mitt i allt det tråkiga är det ju skönt med någon som vet hur man känner. Jag skall nog skriva till redax och be om en sida för oss som inte kan få fler barn (men redan har.) Det är ju lite annat än barnlöshet, där kan man ju inte skriva när man redan har ett gäng barn känns det som.

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv