Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Dum fråga"

Skrivet av Är jag ensam?
och därför anonym, har ej heller skrivit här förr.
Någon mer som fått "mittbena" där nere av kejsarsnittsärret?
Det ser inte klokt ut med ett brett ärr mitt i pubishåret,kanske direkt "avtändande", kan man göra något åt det?
Svar på tråden: "Dum fråga"

Hejsan!

Skrivet av  +
Jag har oxå bikini snitt men jag rakar håret, jag tycker inte om att ha så mycket hår uppåt, det tycker jag är avtändande.
Raka kanske vore nåt, så slipper du mittbenan!!
 

Tyvärr

Skrivet av  Är jag ensam?
så har jag inte bikinisnitt, utan snittet "klyver blygden" rätt ned.
Ser mycket märkligt ut, rött och tomt i mitten och buskar på var sida...suck
 

varför har de skurit så?

Skrivet av  Förundras
Rakt över blygden.
Det finns ju bara ben därunder...
 

Jag har också medellinjesnitt

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
men jag har ganska lågt "hårfäste", så snittet når inte ned till håret. Däremot har jag en stor ärrbula längst ned som inte är så snygg.

Jag är ganska säker på att du kan få det justerat med plastikkirurgi, kolla med ditt sjukhus om de kan göra det.
 

Vet du vad - jag med!

Skrivet av  ME TOO
Hej Vad lustigt - jag har knappt vågat tänkt tanken själv än mindre pratat om det. Men visst som ett liten kal "fartrand" (lodrät) som delar av så det blir två "pubisbuskar". Inte tjusigt! Men - vem bryr sig. Bara jag som förundras över varför - varför blev det så? Hur kom det sig att hårsäckaran bara dog. Ärret är ju inte där. Jag har ju ett snyggt bikinisnitt ovanför. Vaddå ska man raka sig totalt...eller?
 

Har oxå..

Skrivet av  Kattiz m. Julia 24/3-04 & Wilma 5/9-01
medellinje snitt men det slutar (2cm ovanför) innan håret börjar..så det ser helt ok ut. Förstår inte varför du störs så mkt på just den saken? Om inte annat så raka bort den delen så slipper du mittbenan =)
 

Jag har bikinisnitt

Skrivet av  Snygga ärret :-)
Så jag har ingen mittbena. Jag har dock nyligen sett till att få mitt kejsarsnitt korrigerat (plastikkirurg) och det ser redan mycket finare ut än innan. Kanske även ditt snitt går att korrigera (om du skulle känna att du inte står ut alltså)?
 

Artiklar från Familjeliv