Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vart får man tag i sin journal...

Skrivet av Anna m. W-01 & L-04
...blev lite nyfiken nu med allt tal om det här med muskler osv, men var får man tag på sin journal? Och visst kan jag få tag på min journal från mitt första snitt 2001 också?
Svar på tråden: Vart får man tag i sin journal...

Ring

Skrivet av  Linda m Melina+bf27/10(snitt innan)
sjukhuset du födde på och be att få komma till arkivet. det gjorde jag år 2000 då jag ville ha kopior från min dotters födelse och det gick bra.

*kram*
 

Undrar...

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
...om det skickar journalen med post? Jag bor 60 mil från det sjukhus min dotter föddes på nämligen.

Jobbar själv inom vården och där skickas aldrig journaler med post utan patienten måste hämta personligen och skriva på papper. Omständigt!

Hoppas det inte är så överallt, vill gärna ha mina journaler också!
 

För mig

Skrivet av  Siv m. David 030813
gick det bra.

Jag var dock tvungen att skicka in ett papper med mitt och barnets personnummer på och min underskrift, där jag bad att få mina journaler, och vilket datum det gällde.
Jag fick hem min amed post, tror jag... möjligen kan jag fått dem i rekommenderat brev, som man då får hämta o legitimera sig + skriva under (som när man hämtar paket).

Men det borde i alla fall gå att skicka dem, vill de inte det så påpeka att de kan skicka det rek.
 

Jag fick den skickad,

Skrivet av  Malin m Neoline och Timothy 8/6
med rekommenderad post. Jag fick alltså gå och hämta ut brevet. Detta var i och för sig ganska nära förlossningen i tid, men det borde väl inte göra någon större skillnad!
 

Tack för era svar...

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
...nu vet jag att man kan få den via post!
 

Vi skickar

Skrivet av  Mallan - läkarsekr
mot postförskott till adressen som står i folkbokföringsregistret. Fast vi ser helst att folk kommer och hämtar journalerna personligen, mot uppvisande av legitimation.
 

Hej Mallan!

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
Kan det vara så att vi jobbar på samma arbetsplats? Det finns en mycket trevlig läk.sekr där som absolut skulle kunna ha ditt alias och att pat helst ska hämta journalen personligen!

Du kan nog lista ut vem jag är med tanke på tätisarna och smeknamnet om jag nu har rätt!
 

Ja, det vet man aldrig

Skrivet av  Mallan - läkarsekr
jag jobbar just nu på ett stort sjukhus i Stockholmstrakten..:-)
 

Jaha!

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
Då hade jag helt fel för jag har mitt jobb på en läkarmottagning i Malmö! :0)
 

Artiklar från Familjeliv