Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge har man avslag?

Skrivet av Anna med Jesper
Det är nu 7 veckor sedan jag blev snittad. Hade avslag lite då och då. Men nu var det över en vecka sedan jag hade nått. Men nu kommer det massor av blod. Jag tror att det är min mens som kommit eller? Har inte ont eller nått.

Kram Anna
Svar på tråden: Hur länge har man avslag?

Var på återkontroll nu i veckan

Skrivet av  Angeliqua m. Hanna -02 & Theo -04
Min BM sa då att det var vanligt att avslaget slutar, för att efter några dagar/vecka komma tillbaka med en "slutslatt", sen är avslaget helt slut.
Men om du fortsätter blöda jättemycket kanske det kan vara bra att få det undersökt?
 

p.s. mitt avslag...

Skrivet av  Angeliqua m. Hanna -02 & Theo -04
höll på i ca 8 veckor d.s.
 

Hej Anna

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
mitt avslag slutade efter 7 veckor så du borde inte ha så länge kvar av det.

*Kram*
 

Avslag

Skrivet av  Susanna med Tova 13/8-03 + bf 31/10-04
Jag hade avslag i 8 veckor och sen hade jag ett uppehåll på en vecka. Därefter kom mensen och sen var den som en klocka varje månad så det kan faktist vara mensen du fått.
 

har..

Skrivet av  mija
..precis likadant! tänkte också att det var mens som kom.. känns lite tidigt när bebisen är sex veckor!

kram
mija
 

Jag har haft 5 veckor

Skrivet av  Ango - 3 snitt
efter varje snitt.
Att avslaget gör uppehåll några dagar till någon vecka är jättevanligt. Ofta misstas det för mens då avslaget kommer tillbaka. För vissa är det mens, men inte för alla.
För mig har det inte varit mens någon av de tre gångerna, utan avslaget som kommit tillbaka med förnyad kraft i några dagar innan det är borta för gott!

Kramisar
 

Artiklar från Familjeliv