Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inskrivning

Skrivet av Lallex
Hej,

ska på inskrivning nu på torsdag och för mig har det varit självklart att min sambo ska följa med. Tycker att det är viktigt att även han får ta del av informationen.
Men nu börjar jag tveka lite, har hört om andra (nåja, en annan :-) som gått på inskrivningen själv.
Hur har ni gjort? Har ni gått själva eller har ni haft sambo/man med er?
Ska kanske tillägga att detta blir mitt första snitt.

Kram
Lallex
Svar på tråden: Inskrivning

Har haft med

Skrivet av  LillaIor
min man jag, tycker att det var bra att han med fick del av infon och sen ville han med veta vad som väntar och hur dom gör och vilka som skulle vara med.
Väldigt bra kan det va, för är man oxå det minsta nervös eller så, så kan det vara bra att ha med två öron till...:-)

Min man var mer nervös än mig då men efter att han fått prata med läkare/narkossköterska ect på inskrivningen så blev han jättelugn.
 

Min sambo var med

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
på inskrivningen. För mig var det självklart att han skulle med och få info. Bara för att det är vi kvinnor som bär barnet betyder det inte att männen inte ska vara med tycker jag iaf.
Och så är dom ju ett sånt bra stöd då. Ta med mannen du, det är mitt råd.
 

Min sambo

Skrivet av  Therese med 4
Var med. Och även min dotter på 4½ år! Tyckte det kändes självklart att även han skulle vara med och ta del i information samt kunna ställa frågor om det som eventuellt oroade honom.
Lycka till med snittet!
Jag tycker det var en helt otrolig, underbar upplevelse då min yngsta förlöstes med snitt i juli.
 

Tusen tack

Skrivet av  Lallex
för era svar!
Då blir det som vi planerat; sambon följer med :-)
Känns tryggt att ha honom med och att han också som får del av infon.

Kramar
Lallex
 

Han var med!

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Och det kändes väldigt viktigt eftersom han ville veta hur/var han skulle byta om och andra praktiska detaljer. Lycka till!
 

Jag ska om 3 veckor

Skrivet av  stina
på inskrivning och för oss är det helt självklart att vi går båda!!! Inget vi ens diskuterar. Min man har varit med på alla barnmorske- och läkarkontroller och på alla besök på spec.mvc för flödeskoller mm. För oss är det självklart att vi är två som delar detta... Han tar lite kompledigt varje gång och han är lika intresserad och informationshungrig som jag när det gäller alla värden mm. Jag vet att jag har en fantastisk make som jag kan dela allt med! Efter kontrollerna snackar vi alltid en massa (som två väninnor ungefär) och så fikar vi nånstans lite kort... Jag är så tacksam för att jag har honom som bästa vän och bästa stöd...
 

Mysigt!!!

Skrivet av  Mysen
Så skulle jag oxå vilja ha det! Nu har min man inte sån tur att kunna vara ledig så mycket men han försöker så ofta det bara går.
 

Micael var med!

Skrivet av  Gia med Alvin
Det kändes självklart. Han ville inte missa det och jag ville inte gå ensam. Förlossningen skulle vi ju göra ihop, så då var det ganska självklart att gå på inskrivningen ihop.
 

Min sambo var med

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
och det tyckte jag var jätteskönt. Bra om den som ska vara med också vet vad som kommer att hända.
 

Artiklar från Familjeliv