Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anna K med Flipp & Vendela

Skrivet av Kattiz m. Julia & Wilma
Hejsan

Läste att du är bråckop., hoppas det är ok att jag ställer ngr frågor?! Är du bikinisnittad eller medellinjesnittad, stämmer det som jag läst att ef medellinjsnitt löper man större risk för bråck? Jag har ett "hål" vid naveln mina raka bukmuskler har inte tagit ihop där. Var till läkaren igår och han kunde inte känna nåt bråck eller annat misstänkt...men jag fick förbud att träna magen. MEN funkar det ändå att träna step, aerobic och dyl? Jag skippar helt alla övn. för magen.
Är verkligen livrädd att få bråck, har haft rejält ont precis vid naveln och läkaren gissade att mina bukmuskler glidit isär igen just där pga träning/fel rörelse. Ovanför och nedanför naveln är de hyffsat bra ihop.
Blir det inte bättre så sa han att det enda som hjälper är reoperation och det vill jag verkligen inte!!! Hoppas du kan berätta lite mer om hur det var för dig? Symptom osv..
Tack på förhand!
kram
Svar på tråden: Anna K med Flipp & Vendela

nä..

Skrivet av  Kattiz m. Julia & Wilma
gud sorry..läste slarvigt..det var ju din kompis som hade bråck *förlåt*!
 

Nej, inte jag - min kompis

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Min kompis, som är bikinisnittad, blev bråckopererad. Hon tränade aerobics tre veckor efter sitt snitt. Jag har inte varit på min efterkontroll ännu men har fått en misstänkt känning på ena sidan snittet - använde tyvärr magmusklerna redan från början när jag skulle ta mig ur sängen.
 

Artiklar från Familjeliv