Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen....

Skrivet av Från mej
Efter två st snitt och en ful "hängmage" har jag äntligen gjort en bukplastik....fast f-n vad ont det gör. Operationen tog nästan 2 timmar och jag kunnde åka hem dagen efter. På torsdag ska jag till dr igen så då kanske jag får se magen :-)

Hälsningar från mig
Svar på tråden: Äntligen....

Frågor

Skrivet av  Nina
Jag skall göra mitt andra snitt nu och jag är undrar om det var efter andra snittet du fick "hängmage". Min mage blev platt och fin efter första snittet, men jag är väldigt nyfiken på hur den kommer se ut efter andra. Har oxå funderat på en operation på buken efteråt. Hur lång tid efter andra snittet gjorde du den operation? Vad kostade det?
 

Hej, svaren...

Skrivet av  Från Mig
Hej,
Jag hade lite "häng" efter första snittet, men inte speciellt mycket. Det var vid det andra snittet som det verkligen blev "häng". Min dotter blir två år nu i februari, och jag tror att min läkare sa att två år är ganska bra att vänta för att se hur magen, kroppen hämtar sig efter barnafödande och amning. Jag fick den här operationen gratis, men jag vet att det annars kostar omkring ca 30-45.000 kr.
De som har gjort snitt och som ej är nöjda med sina ärr och magar, har man oftast rätt att få en sån här operation gratis.
Skönt att kunna visa sig i bikini i sommar :-)
Hälsningar från Mej *
 

Hur då gratis

Skrivet av  Mor Mia
Vilken läkare går man till då? Husdoktorn eller förlossningsläkaren? Om man är överviktig vill de då att man bantar ner sig först? Vet du hur det är i Gbg?
Tycker nog att brösten har varit värst men det är inte kul när folk frågar om man är gravid i tid och otid.
Jag skall göra mitt tredje snitt i juni. Sedan blir det nog inga fler. Kan man bli gravid igen efter operation eller avråds man?
 

Hej Mor Mia,

Skrivet av  Från Mej
Jag gick till min läkare (tror inte det spelar ngn roll till vilken läkare man går).Huvdsaken att man får en remiss till de som håller på med plastikkirurgi ( i sthlm Karolinska Sjukhuset)
De tyckte att jag var lite överviktig, och det blir snyggare om man kan gå ner lite innan operationen. De gör helst inte bukplastik om man ska ha fler barn....Själv är jag "klar" med barnafödandet nu :-)
Man får räkna med att det kan ta flera år innan man får ngn tid.
Hälsningar Från Mej
 

Tack för svaren

Skrivet av  Nina
Förstår att du ser fram emot sommaren nu! Hur fick du det gratis? Via vilken typ av läkare? Hur lång tid tog det att få operationen? Själv vill jag gärna fixa till magen efteråt om det behövs... men det kostar ju en del... Vore ju bra om man kunde få operationen via vanliga sjukvården om det nu behövs sen.
 

hej igen,

Skrivet av  Från Mej
Jag fick operationen "gratis" alltså genom sjukvården, annars kostar en bukplastik massor med pengar. Det kan ta flera år, men för mig tog det två år. Jag var hos min läkare så att han kunde skriva remissen redan när mitt barn var två månader ( snacka om att vara ute i god tid :-)

Hälsningar Från Mej
 

Artiklar från Familjeliv