Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha då blir det snitt

Skrivet av Moa bf 24/1
Jag har idag vart på ett misslyckat vändningsförsök och det kommer nu bli ett planerat snitt, så man kanske ska snoka omkring lite här inne... Det här är absolut inte det jag ville men mot att föda i säte känns det som det bättre alternativet.
Svar på tråden: Jaha då blir det snitt

Välkommen hit!

Skrivet av  Ango - 3 snitt
Jag snittades med mitt första barn pga säte, och det blev en helt underbar upplevelse.
Har du frågor och funderingar är det bara att fråga här, för det finns massor av samlad erfarenhet här inne!

Kramisar
 

Tack! *imt*

Skrivet av  Moa bf 24/1
 

Välkommen!

Skrivet av  Pia med Emelie -03 & BF 11/3
Jag fick också snitt av samma anledning, ville heller inte chansa och föda vaginalt.
Säger precis som tjejen ovan, det var en helt fantastisk upplevelse. Ångrar inte en sekund att jag valde snitt. Nu upplever ju såklart alla allt olika, men ville bara att du skulle höra min sida.
Jag fick en tid för samtal en fredag, och snittet planerades till torsdagen efter. Så vi gick och väntade på att vi skulle få träffa vår lilla bebis. Det blev inte riktigt som vi tänkt det, vattnet gick natten till söndagen. Så vi åkte in ca 03,50 och 05,47 kom Emelie ut : ) Eftersom vi hade en tid för snitt, så fick jag snittet då innan värkarna körde igång ordentligt.
Lycka till! Och gott nytt år!
Skriv sen och berätta hur det gick!
 

Artiklar från Familjeliv