Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag är rädd

Skrivet av Kia
Jag har nyss fått reda på att jag är gravid och ska få mitt fjärde barn i september. Jag har fött alla tre vaginalt och det har gått rätt bra. Men jag känner sån panik redan nu att föda igen.....kan man begära att få kejarsnitt? hur rädd ska man egentligen vara?
Svar på tråden: jag är rädd

Har ingen erfarenhet av...

Skrivet av  Martina med Benjamin -00+Victoria -02+bf21/6
förlossningsrädsla och vet inte hur man går till väga.Jag ville bara svara för att du skulle veta att vi läser även om man kanske ine alltid har et svar.Mitt råd är nog att ring en BM och fråga eller at kontakt med en Aurora,viktoria-eller liknande mottagning där de kan det här med rädsla inför förlossning.
 

Varför??

Skrivet av  Sofie med 3+beben v9
vill du snittas om du haft tre bra förlossningar
Om jag själv fått välja hade jag viljat föda alal mina vag,snitt är i många fall mycket jobbigare större risk för mammam
Jag har själv tyvärr bara neg erfaranheter av
snitt men har inget annat att välja på.
Om du är rädd för vag så är det mycket att tänka på inför ett snitt som endån är en operation...
Jag är ej emot snitt men många tror att det är en *enklare utväg*
själv har jag råkat ut för att bedövningen ej tog så jag kände när dom skar,jag har kräkts svimmat mått så illa man kan må sammtidigt som man ligger fastspänd med armarna på en brits..
Det är värt att tänkas på
 

Du bestämmer

Skrivet av  Anja
oavsett vad som sägs så är det din kropp och du tar beslutet. Du kan inte få avslag för att du inte är tillräckligt rädd, eller jo det kan man kanske men du har rätt att bestämma själv. Ring och prata med din bm, byt bm om det inte funkar osv. Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv