Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1,5 Års - kontroll!

Skrivet av Olles mamma
Hej - har ni varit på kollen nån av er? Olle var där i dag - allt väl!Väger 12,2 o är 85cm.Kunde det han skulle.Fick spruta nummer tre (5 sek skriiiiiii) sen var det okej igen. Hur har ni andra ställt er till vaccinationerna (tagit eller ej?) Olle sov okej i tre månaders tid varje natt , men nu är cirkusen igång igen.Vaknar varje timme o skall dessutom gärna ligga vaken mellan 24 - 04 (hos oss)- vi har satt den gränsen att på natten leker man inte!Han får ihop 7-10 timmar per dygn o verkar oftast nöjd med det! Kollade med BVC o de säger att det är åldern.Själva går vi i koma,vi brukar få ihop en 4-5 timmar - på helgerna tar vi varsin sovdag. Ja det är bara att bita ihop - det skall ju bli bättre. Har sett här inne att man inte är ensam om att ha "pigga" osovande ungar.HÅLL UT! KRAM
Svar på tråden: 1,5 Års - kontroll!

I januari

Skrivet av  Malin
Min krabat blir snart 17 månader så jag antar att vi ska på 1,5 års kontroll i januari en gång.
Eric är numer hos dagmamma och där händer det så mycket så han hinner inte sova middag längre. Men det gör oss ingenting. Igår sov han och jag middag i en timme men det fick vi tillbaka ganska snabbt. Han var vaken till kl 23 + att han vaknade kl 5 imorse och var pigg.... Det blir inga mer middagsslumrar här inte.
 

Januari för oss oxå...

Skrivet av  Davids mamma
...antar jag eftersom han blir 1,5 då.
David gillar inte heller att sova. Det vill säga, vare sig att gå att lägga sig eller sova längre än några timmar i stöten. Har dock hittills (peppar, peppar) aldrig velat vara vaken om nätterna när han vaknar, utan somnar om bara han får snutta lite.
Det blir annars nästa projekt, att få honom att sluta med det, hur det nu ska gå till.
Annars är han numera en riktig dagisunge som älskar sitt dagis. I dag var det lussetåg. Så gulligt att man nästan blev tårögd. :-)
 

samma här...

Skrivet av  irene2
Eddie blir 18mån i januari. Går på dagis nu.Kliver upp med pappa kl6 varje morgon. Somnar på dagis direkt efter lunch ca 11:45 och blir väckt kl 14:00 när det är mellisdax. Somnar mellan 19:30-20-30. Passar mej alldeles utmärkt. Försöker hålla ung. samma tider dom dagar vi är ledig men ibland blir det lite sovmorgon...
=8)
 

Hej

Skrivet av  Caroline
Jag känner igen det där med att vilja vara vaken på natten. Vår lille Filip har också fått det för sig. Vi liksom ni har satt den gränsen att inte leka på natten. Men hur gott sover jag när han ligger och ropar "Mamma hej" mitt emellan oss... Får han ingen respons brukar det övergå till att kittla mig och säga "kill kill kill". Det är svårt att hålla sig för skratt även klocka 0200...
Men nu har han inte sovit middag på två dagar och då har det faktiskt varit lite bättre.
Ha det så bra!
Kram Caroline!
 

Artiklar från Familjeliv