Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snodda frågor ang jul

Skrivet av Malin, Eric 9807, Filip 0003
Många paket? Många julfirare? Hemma eller borta? Tindrande glada och tacksamma barn? Snö och kallt? Influensa? Kom tomten? Tror h*n på tomten?

Kort sagt - berätta om er jul!
Svar på tråden: Snodda frågor ang jul

Jag svarar

Skrivet av  Malin, Eric 9807, Filip 0003
Det var inte överdrivet många paket, men tillräckligt. Bäst var skateboarden som han pratat om sedan i somras. Men med tanke på vädret så blev det till att sopa i garaget så han kunde provåka den där.

Vi var hemma i år. Första gången faktiskt. (Beroende på att mannen hade jour och inte skulle behöva ha så långt att åka om han skulle behöva jobba.) Det var vi 4, farmor, farfar, svåger och svägerska.

Den lilla snö som kom den 23 försvann snabbt som attan. Så det var grönt, regnigt och 5 +. Tråkigt mao.

Eric fick feber helgen innan, och den höll i sig tom julafton. Filip hade feber någon dag till och även Peter hade feber på julafton. Men men, vad är väl lite feber och förkylning när det är jul??

Tomten kom (farfar) Tror faktiskt inte att Eric såg att det var farfar i år. Så vitt jag vet så tror han på tomten.
 

hej

Skrivet av  I.G m Emma 9806
Många paket? Barnen fick ca 15 paket var...Själv fick jag och maken pengar...

Många julfirare? Hemma eller borta?
Vi var hemma hos mina svärföräldrar och vi var 10 personer.

Tindrande glada och tacksamma barn? Snö och kallt?
Barnen var glada och lekte och hade sig ända tills vi åkte hem vid 22.30. Det var inte speciellt kallt och slaskigt ute...

Influensa? Kom tomten? Tror h*n på tomten?
Bara lite småförkylda...tomten kom och honom tror vi på såklart! *ler*.

 

Artiklar från Familjeliv