Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny gammal på FN

Skrivet av Lilla My
Var ofta här inne när min dotter född 980612 var liten men avtog när hon blev äldre.

Det är roligt att se barnen utvecklas på alla möjliga sätt, en del utvecklas fortare på vissa saker andra inte.

Min dotter kom i veckan och frågade hur man fick en bebis i magen *Skrattar* vad svarar man på det på enklaste vis ?
Det är dock inte så konstigt att hon frågar nu med tanke på att hon ska få syskon men herregud hur förbereder man sig på alla svåra frågor....

Hon är så stor men ändå så liten, tänk att våra 98:or snart börjar skolan och det går med rasande fart.

Hur är det med era barn, brukar dom tappa tålamodet fort när saker inte går deras väg?
Min Hanna hon blir galen när hon inte kan få på sina barbie dockor eller vanliga dockor kläder *S* och hon är envis som en åsna när det gäller andra saker.
Ibland så brukar hon försöka påstå att hon vet bättre än mig *haha* besser wisser redan som liten...
Bra eller dåligt, det vet jag inte men hon har en vilja av stål i alla fall...

Sköt om er alla.
Svar på tråden: Ny gammal på FN

Välkommen tillbaka :-)

Skrivet av  Ariella m. Lovisa98
Min Lovisa e som din hanna. Envis till Tusen å ett humör som bara den!

En bra bok om barn blir till är: Kråke i mammas mage. Det är en ny bok som tar upp ämnet konkret och pedagogisk. Inte alls för ingående heller.
 

Tack

Skrivet av  Lilla My
så mycket för förslaget på bok :O)
 

Läste...

Skrivet av  Lilla My
Din och din dotters hemsida.
Måste få fråga angående sovande kejsarsnitt.
Kateter? Måste man ha sånt och varför? *S*
Jag har nämligen funderat på kejsarsnitt när jag är sövd eftersom jag har enorm nål skräck och en oerhörd förlossningsskräck efter mitt första, ja Hanna :O)
Vore bra att veta lite mer angående det än det du skrev på din dotters hemsida...

Mvh
 

Ska försöka berätta..

Skrivet av  Ariella m. Lovisa9808
..efter bästa minne :-)

Kateter behöver man alltid när man sövs. Men jag tjatade det till att de skulle sätta den när jag redan sov. De muttrade en hel del :-)

Du undviker inte nålarna om du sövs. man kan sövas med gas, men det hatar jag eftersom jag mår så illa efteråt då.

Fråga gärna mer
 

Lägger mig i..

Skrivet av  Mallan m Pontus 9806 & Ester 0011
Angående katetern. Jag hade kateter vid båda mina snitt trots att jag var vaken. Man är ju helt bedövad och kan inte kontrollera "kisseriet". Det är nog därför.

Välkommen tillbaka förresten!
 

Tack *Imt*

Skrivet av  Lilla My
..
 

Anledningen till

Skrivet av  Millis m Jonathan & två till
att man måste ha kateter vid ALLA kejsarsnitt är den att urinblåsan måste vara fullständigt tom. Annars finns det risk för att läkaren skär i blåsan vid snittet. Jag gillade inte heller katetern, men det kändes knappt när de satte den. Och inte kändes det särskilt mycket när de tog bort den heller. Man blir bedövad med nån salva innan de sätter in katetern.
 

Artiklar från Familjeliv