Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån som läser till SSK i Norrtälje?

Skrivet av Blivande SSK
Vi funderar på att flytta dit och jag hoppas komma in på högskolan till hösten. Jag hittar inte så mycket info om sjuksköterskehögskolan i Norrtälje, men vet att den finns. Är det nån som läser där som kan ge mig lite info? Har de nån hemsida? Hur många studerar vid den skolan? Är det lätt/svårt att komma in etc?
Svar på tråden: Nån som läser till SSK i Norrtälje?

Jag kan bara tala om

Skrivet av  Svammelmamma
att utbildningen där än så länge bara har startat på VT. Det finns en tjej här som läser där och hon har berättat en del för mig, kanske du kan söka o hitta de inläggen. Hon var urnöjd i allafall. Själv ska jag försöka komma in VT-06.
Lycka till!
 

Jo jag!

Skrivet av  Netti - SSK KI T2 Norrtälje
Det är som svammelmamman säger bara intag på våren, 35 platser finns det. Vi är en distansutbildning från KI och är i skolan (Norrtälje, Campus Roslagen) ca en gång i veckan, ibland mer och ibland mindre, och i Huddinge 1-2 gånger per kurs (som är 5 eller 10 poäng). Så här ser ingtaget för första urvalet vt 05 ut: Betyg 15,34 (20 st) Folkhögskola 3 (1 st) högskoleprovet 1 (7 st) Hp+arbetslivserfarenhet 1,2 (7 st).

Det krävs mycket disiplin av dig som student att läsa på distans. Man måste räkna med att lägga ner 40 timmar i veckan för att klara det, ibland mer, ibland mindre. Eftersom vi inte är i skolan lika mycket, vilket leder till att vi inte har lika många föreläsningarsom våra kursare i Huddinge krävs det att vi läser mer på egen hand. Fördelen med Norrtälje är att vi är få och på det sättet lär vi känna varandra bra vilket har gjort att även de "blyga" i klassen vågar prata.

Jag är verkligen supernöjd med KI, mycket nöjdare än med Sophia, där jag också gått.

Här kan du läsa mer: www.omv.ki.se

Hoppas att du väljer att läsa hos oss!
 

Artiklar från Familjeliv