Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

50 % ?

Skrivet av Elin med Selma
Hej!

Jag åtog mig att läsa fyra ämenn som totalt blev 400 poäng och det ska tydligen motsvara 100 % enligt CSN , elelr har jag fel?

Jag känner nu att det blir för mycket då jag ska ta körkort också, samt har en dotter hemma om dagarna.
Då blir det alltså totalt 200 poäng, visst måste väl det motsvara 50 % alltså halvtid enligt CSN, så att jag får "ta ut" det som det står p 50 % anvisning..

Eller har jag fel??

Jag ska på registreringen i morgon (Komvux), kan jag då tacka nej till dom två kurserna jag inte vill gå på, eller hur gör man det?
Svar på tråden: 50 % ?

heltid är

Skrivet av  Afrodite me Luna
20p/vecka. halvtid är 10p/vecka, så det är inte bara o slå ihop summan, utan beror på under hur många veckor du läser.
 

okej...

Skrivet av  Elin med Selma
jag läser 20 veckor.

jag är totalt lost när det gäller sånt här, men hur mycket blir det då , hur räknar jag ut det???

tar man 200 delat i 20 ??? I såfall så blir ju det 10 p /vecka... =)

eller är jag helt fel ute??
 

ja det låter rätt

Skrivet av  Afrodite me Luna
det bör i så fall bli halvtid.
man kan ju läsa på olika fart. själv läste jag 550p/ 17 veckor, o dom var upplaggda så att jag läste mer under dom första veckorna o sen bara lite på slutet, men det blev heltid för mig. men hade jag tagit bort sissta kursen o bara läst 350 poäng så hade det för min del fortfarande blivit heltid även om jag läste det på kortare tid efter som kursen med mest poäng var laggd först.
Lite virrigt, men om du läser 200p på 20 veckor så bör det bli halvtid. då är det ju en sammantagen tid, problemen kommer ju när man läser fristående kurser. O hade det varit så att du läst dom där 200p på kortare tid (10 veckor) så hade du ju läst heltid.
Hoppas du förstår vad jag försökte illustrera.
 

Artiklar från Familjeliv