Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Att föda"

Skrivet av Mi
Jag har precis sträckläst boken att föda av gudrun abascal och känner mig jätteinspirerad! Mig veterligt finns det ingen (modern) bok som på samma sätt tar upp så många aspekter av födandet, super! Alltifrån lagliga aspekter, vad du har rätt att kräva osv, till olika personals utbildningar (barnmorska, uska, läkare osv), till rent poetiska betraktelser över födandet. Detta är varvat med kvinnor som själva får berätta om sina förlossningar utifrån de olika fenomen som tas upp i boken.

Jag kan bara rekommendera den, ett måste kan jag känna inför förlossningen, att jag inte hade den till hands inför förra gången!

Jag känner mig mycket missnöjd med mammapraktikan t ex, som bortsett från det lite roliga avsnittet om varje vecka där man kan skriva, inte innehåller särskilt mycket fakta eller funderingar. Att föda ger ett nödvändigt komplement till förlossningsavsnittet i mammapraktikan, som väl nästan alla gravida redan köpt.

Ut och handla eller ställ i er kö till boken på biblioteket!
Svar på tråden: "Att föda"

Måste bara säga att jag håller med...

Skrivet av  tetra&Joanna 20/4
...den är verkligen superbra! Hade stor nytta av den!
 

Håller också med! :)

Skrivet av  Jessica och Bebisen, 32+5
Sträckläste den också! Jag var glad att hon skrev "min åsikt är", "min erfarenhet är", istället för att skriva att "såhär är det". Tänk om man fick välja vilken barnmorska man ville, då skulle jag definitivt välja Gudrun! :)
 

Artiklar från Familjeliv