Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

15+

Skrivet av Katja
Snälla, peppa mig lite!!!!
Jag har gått 15dgr över tiden, orkar inte mera nu!!!
Var inne idag, allt ok, kommer att få bli igångsatt imorgon I MÅN av plats!!!!!Tänk om det inte blir imorgon........Orkar inte........
Svar på tråden: 15+

Peppning, peppning..

Skrivet av  tetra
..kommer här:) Jag förstår mycket väl att det är grymt jobbigt. Jag gick "över" 12 dagar efter beräknat datum och det var såååå tråkigt och jobbigt. Du har väl en väldigt trivsam mage kan man tänka sig:) Din bebis trivs så himla bra att den i´nte ser ngn anledning till att skynda sig:) Försök tänka som så att bebisen behöver varje dag som den stannar kvar i magen. Den blir starkare och starkare! Det som är bra med att ligga på plus är att när det än sätter i gång så är det inte långt kvar:) Tänk för 20 veckor sedan, DÅ kunde man tycka att det var långt kvar. Hur du än vänder och vrider på det så är det ju faktiskt bara frågan om några dagar nu:) Klen tröst, jag vet, men jag vill bara sporra dig lite. Ta nu vara på den sista lugna stunden och vila ut inför förlossningen. Käka pasta och samla kolhydrater:) Stort lycka till!
 

Hoppas att du

Skrivet av  Dellen
inte läser det här förrän du har kommit hem med bebis i famn.Om inte vägra åka hem imorgon det borde funka...Själv skulle jag inte flytta en meter förrän de gav med sig.Lycka till!
 

Bebben

Skrivet av  Tina bf 6/5
... kommer säkert ut när han/hon känner sig klar. Tänk på att datumet inte alls är 100%-igt, bara ett försök att tidsbestämma det ungefär.
Tänk inte så mycket på själva dagen, utan sätt målet lite längre fram: tänk på första gången du får hålla bebben, sova med bebben, bada med... etc.
 

men snart har du din bebis hos dig!!!

Skrivet av  Helene v37
Själv har jag nästan 4 veckor kvar till bf, och så får man säker gå över tiden lite...eller mkt...
Jag hoppas verkligen för din skull att du blir igång satt i morgon! Men försök tänka positivt, det är ju inte frågan om veckor, utan dagar iaf! Snart är din stjärna ute! kraaam på dig!
 

Lider med dej....

Skrivet av  Sessan +12 dgr...
o vet sååå väl va du går igenom...
Men du kanske ä färdig nu????

Lycka till!!!
 

Artiklar från Familjeliv