Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1 cm

Skrivet av Anna
Jag undrar om det är någon som vet hur lång tid det brukar ta om man är öppen 1 cm?
Svar på tråden: 1 cm

Tror inte det finns några säkra svar på det

Skrivet av  MA
men har hört något om att 1 cm/timma skulle vara något genomsnitt (vet ej källan och kan därför ej heller avgöra om detta verkligen stämmer!) Har aldrig blivit undersökt när jag bara varit 1 cm öppen så jag har inte några egna erfarenheter av detta.
Däremot tog det 1½ timme från 4cm till att bebisen var född under min senaste förlossning...fast det var tredje barnet på 5 år...
 

Jag var öppen 2 cm sex veckor före förl! imt

Skrivet av  Marie
 

Jag var öppen 2 cm från v. 32 -imt-

Skrivet av  - Liwi - med Alva 00 och Walter 01
 

Omöjligt att säga...

Skrivet av  Kattis
...det kan ta flera veckor. Förlossningen har inte nödvändigtvis startat för att man är öppen 1 cm. Utan man kan inte säkert säga att förlossningen är på G förrän vattnet går och/eller man är öppen 3-4 cm med rejäla värkar.
 

Öppen 1-2 cm...

Skrivet av  Helena F. v 36+5
i tre veckor vid min förra graviditet. Kändes lite läskigt att vara lite öppen, men ändå inte känna något speciellt. Det kanske dröjer ännu ett tag för dig med.
Lycka till!
 

flera månader

Skrivet av  Nettan
jag var öppen en cm redan i v 28 med andra,tredje o fjärde barnet,nån vecka senare var jag öppen 2½-3 cm men jag födde i v 39+1, v 38+0, v38+5 så du kan vara öppen ganska länge med andra ord.Sen beror det ju på hur långt gången du är nu.....
 

Artiklar från Familjeliv