Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

moderkaka... the returnal

Skrivet av just det
När jag hade fött lossnade inte moderkakan helt utan jag fick åka iväg och opereras. Tråkigt att lämna ungen min, men jag fick en skön spruta i ryggen, slapp sövas och det gick rätt snabbt. Så kom jag hem från bb, hade varit hemma ett par veckor och så kände jag en dag att jag hade typ mensont. Mådde också rätt illa. Gick på toa. Ut ur slidan kom sedan ett stort blodigt "köttstycke", det hade lite svårt att komma ut så jag fick hjälpa till lite. Va rätt matt efter! Äckligt va? Det måste ha varit en bit av moderkakan som de inte fick med... Nån som varit med om nåt liknande?
Svar på tråden: moderkaka... the returnal

Är du..

Skrivet av  Lisen med Alexander 17/1-03
säker på att det var en bit av moderkakan?
Jag tror nog att det kan ha varit en klump koagulerat blod.
Kan aldrig tänka mig att dom har missat en bit moderkaka vid en op..
Hur såg den ut?
 

Samma sak som du

Skrivet av  Sassa med Nils 3/7 -03
exakt, men ingen klump i sikte. Jag tror att det kan varit koagulerat blod som kom ut. När moderkakan fastnar tar dom ju ut den manuellt och jag har visserligen hört om att det ibland funnits bitar kvar, men då har vederbörande fått infektion av det.
 

Levrat blod...

Skrivet av  Eva
... låter det som, du kan nog kanske räkna med ett par till "klumpar" innan avslaget minskar...
 

Tja, vem

Skrivet av  Gosan! Tös i aug. -02 och liten i magen.
vet, men det är nog så att en bit av moderkakan hade gett en infektion, förmodligen en kraftig sådan. När jag födde vår dotter så ville inte moderkakan alls släppa så det blev narkos och manuell lösning på OP (men det först när jag legat 2,5 tim. med en BM och en sköterska hoppande på magen... ryys). Efter detta fick jag (bla) en infektion eftersom den legat kvar så länge och de varit och grävt därinne. Därför låter det otroligt i mina öron om en bit skulle kunna var kvar SÅ länge utan att göra större väsen av sig. Men du kanske är en särskilt motståndskraftig sort =)
 

okej

Skrivet av  från mej
efter att ha läst alla era svar så gör jag nu bot och bättring... det var säkert levrat blod. Men en jätteklump!!! Rolig sida det här tycker jag, där man får bjuda på och få ta del av så mycket som det liksom är svårt att hitta annat forum för. Min man skulle inte kunna läsa många rader här utan att svimma... Tack alla söta för svar!
 

avslag...

Skrivet av  Sandra m. Rasmus 01 & Liam 03
Jag fick ut en sådan några dagar efter förlossningen. Moderkakan kom ut snällt ett par minuter efter bäsen. Denna "klump" var större än nattbindans längd och var tung och såg ut som ett köttstycke som du berättar. Men det var levrat blod och så stora klumpar kan komma efter man har haft mycket eftervärkar och är bara bra att de kommer ut!
 

Artiklar från Familjeliv