Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

.:Em o tjejligan:.

Skrivet av patricia, Emma-01+ Lillebror 6/8
jag vill inte bli igång satt! de säger att det ska göra ondare då!! eller??
Hur var din förlossning??
kram
Svar på tråden: .:Em o tjejligan:.

Jag födde i badrummet

Skrivet av  .:Em o tjejligan:.
som sagt...alllt gick ju rätt snabbt så denna gång tänker jag inte riskera att inte hinna in. Däför tar jag en igångsättning.
Jag har oxå hört att det ska göra ondare men sen har jag hört att det inte gör det...så jag menar på det att det är ju så himla inviduellt tror jag så jag känner att jag nog grejar det!
Dessutom så har jag ju fixat 2 förlossningar utan bedövning, så en igångsättning med bedövning fixar jag nog oxå.
Du får gärna mejla mej om du vill, adressen finns i infon.
Kram
 

Em

Skrivet av  Anna med William 040108
Jag ville bara buga, bocka och uttrycka min imponering över att du har fött utan bedövning. 2 gånger! =)
 

Varför bocka för det???

Skrivet av  Mie + Oscar 03 + bf21/9
Är den mamman som föder utan bedövning "bättre" eller "duktigare" än de andra mammorna? Är väl inget tävlan i att uthärda så mycket smärta som möjligt...

Kunde bara inte låta bli att kommentera!

(Jag födde själv helt utan smärtlindring eller lustgas. Det är absolut inget jag tycker var "duktigt" av mig eller är stolt över på någotvis. Det bara blev så helt enkelt)
 

Det var det dummaste

Skrivet av  en annan mamma
jag har läst idag. Att vissa inte har lika smärtsamma förlossningar som andra är väl inget att bli imponerad av? Jag har fött utan smärtlindring och det var absolut inget problem. Det gjorde aldrig speciellt ont. En annan gång så hade jag så ont så jag trodde att jag skulle dö trots (eller pga) EDA och det var en betydligt större bedrift.
 

Men guuuud.........

Skrivet av  Förbannad mamma
vilken löjlig kommentar, hur påläst är du egentligen??
 

Artiklar från Familjeliv