Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagens 30 vånings fråga

Skrivet av Solsken
Hur många dagar/veckor kan man gå omkring med pinvärkar var 5:e minut utan att bebisen får för sig att verkligen komma UT?

De här jag har nu är likadana som de jag hade i lördags, förstår inte varför..

Skulle verkligen behöva någon som fött 5 barn eller mer som bollplank :)
Svar på tråden: Dagens 30 vånings fråga

Hejsan på dig!!

Skrivet av  Malin m Arvid-02 & Elsa-Märta 14/8-04
Har läst lite om hur du har mått nu om dagarna då jag hoppar lite på sidorna.. Verkar jobbigt!!!
Jag hade pinvärkar två nätter innan det satte gång ordentligt, fast jag var bara öppen 1 cm när jag kom in... SÅ det blev ju en seg och långdragen förlossning, hoppas din går snabbt när den väl kommer igång, OM den kommer igång =)
Du får hänga med på fikorna sen när du mår lite bättre efter förlossningen!! Blir du bättre i höften sen eller är det något mera allvarligt??
Hoppas att du blir bättre!! Vi tänkte ju komma ner till ronneby för att luncha härom veckan, men det blev inte av sen. Vi får ta och göra det sen när du kan hänga med igen, så slipper du åka så långt :)

Hoppas det kommer igång på allvar nu snart så du slipper pinas mer!! Håller tummarna!!

 

Hej Malin :)

Skrivet av  Solsken
Ja det är lite jobbigt, blahha ungefär..

Två nätter kan jag stå ut, en vecka - helt ok, men de tre jag fasar för - nej det går bara inte :)

Jag tycker nog vi kan ta en träff sedan när vi har våra mirakel här allihop. Börjar dra ihop sig nu.

Höften är bra nu sedan kiropraktorn gett sig in i leken igen, så det är bara en jättefin dröm just nu att röra på sig :)

Tack så jättemycket!

 

Förstår att du hänger här

Skrivet av  karin
Var ska man annars ta vägen med sina plågor?

Hoppas du får föda snart. Provat TENS? Det hjälpte mig. Jag hade som du men bara i två dygn. Blir det riktigt jobbigt så kan man ju åka in och få en sovdos/brikanyl för att få sova en natt. Det kan ju behövas, så man orkar med förlossningen när den väl bestämmer sig för att ta fart.

Å, din stackare! Styrkekramar i massor, hoppas du tar emot dem från en främling. Jag har inte fött 5... bara två.
 

Pinvärkar

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
hade jag med tredje barnet i flera veckor. Månader.
Tre veckor innan bf var det så illa så svärisarna kom hit och bodde här då dom skulle vara barnvakter för ettan och tvåan medan vi var på bb.

Så i tre veckor trodde vi det var dags vilken minut som helst. Till och med BM trodde det kunde bli barn innan dygnet var över - varje gång jag var på koll.

Tre gånger var vi inne på förlossningen med falsk larm.

Så kom bf och bf gick. Och det gick 16 dagar till med vansinniga pinvärkar.

Den 16:de dagen skulle jag sättas igång och sitter hemma på morgonen och känner mina värkar, men struntar i dom. Vi åker in till lasarettet och minsann! jag hade äntligen riktiga värkar!!! Och var 4 cm öppen!!!
Det konstiga var att dom riktiga värkarna kände jag knapt, jämfört med pinvärkarna.
Krystvärkarna däremot gick inte att ta fel på :-)

Svärisarna hade då varit inneboende hos oss i 5 veckor, och mitt krav var att dom skulle ha åkt innan jag kom hem från bb. Tror du jag var trött på dom?
 

Artiklar från Familjeliv