Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Karin med Ida!

Skrivet av Pia med Emelie -03 & BF 11/3
Ja, där är du ju : )
Min mejl funkar ju som sagt inte, ska undersöka vad det e för fel.
Så vi får "prata" här istället.
Vad dumt att tiden du fick är så nära bf då, det är bara att hoppas på att bebisen vill hålla sig.
Jag håller tummarna för dig den 11:e.
Kram och gott nytt år!
Svar på tråden: Karin med Ida!

Hej!

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
Nu har min rädsla kommit in i en andra fas, nu när inte det finns något annat som ska hända (som jul och nyår) innan det ska bli bebis. Plötsligt går det bara inte! Jag blir faktiskt panikslagen bara jag tänker på en vaginal förlossning, något som jag effektivt förträngt fram tills nu.
Min barnmorska tog mig på största allvar och ajg ska träffa, förutom aurora på tisdag, även en läkare för eventuellt (förhoppningsvis) planerat snitt. När det som fårn himlen faktiskt gick upp för mig att det finns den möjligheten (jag trodde det var helt kört i GBG) så plötsligt var det roligt att tänka på att få barn igen. På kvällen fann jag mig själv i full färd med att plocka fram Idas bebiskläder...något som jag inte klarat av att ta tag i innan dess.
En annan barnmorska som ajg träffade igår (pga en extrakontroll för lite för högt blodtryck) som fick höra hela historien, trodde absolut att de skulle bevilja ett snitt för mig. Hoppas hon har rätt, för jag mär så mycket bättre nu!

Jag återkommer när jag vet något mer. Om du vill läsa mer detaljer om hur jag upplever det så finns ett inlägg i ankomstgrupp januari, på sidan tre eller så som heter "Finns det NÅGON mer än jag...?".

Hoppas du mår bra, och att du inte förtränger någon rädsla fram tills två veckor innan bf, bara för att vara en "duktig flicka". Det är inte kul att stå med alla känslor när bebisen i princip kan komma NU...
 

Artiklar från Familjeliv