Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Söker också erfarenheter från Helsingborg

Skrivet av PeRi
Såg nedan att vi är två som ska föda i Hbg snart men att ingen svarat på detta än.

Jag är beräknad till månadsskiftet febr/mars och min bebis ligger för närvarande i säte. Vad har de för inställning till sätesförlossning där?

Min första förlossning skedde med akut snitt fem veckor för tidigt, så jag räknar mig som förstföderska och vill därför veta ALLT om att föda i Helsingborg!

Snälla, skriv och berätta!
Svar på tråden: Söker också erfarenheter från Helsingborg

Tvekar

Skrivet av  Arjana
att du kommer att föda barnet i säte om du är snittad förut. Om vändningen inte lyckas (vet inte ens om dem försöker vända när man är snittad?) så är det väl en planerad kejsarsnitt (vad jag tror).

Men kan du inte prata med din BM eller sjkhuset, så får du veta exat vad är praktiken och slipper att oroa dig flera veckor i onöjdan (som jag gjorde!)

 

Naeee, inte föda i säte..

Skrivet av  PeRi
..det hade jag inte tänkt mig. Men jag skrev kanske lite otydligt, förlåt.

Egentligen söker jag allmänna erfarenheter av Hbg:s förlossningsavdelning, men ville gärna också veta om någon med sätesläge har erfarenhet av deras vändningsförsök. Om man nu inte vill föda i säte och kaaaanske inte vågar ett vändningsförsök (fast det gör jag troligtvis), är det svårt att få dem att göra kejsarsnitt då? På sjukhusets hemsida verkar det nästan som att de förutsätter att alla vill/vågar försöka vända bebisen.

Jag har en väninna som tvingades föda i säte där (för 11 år sedan) och en annan som gjorde två vändningsförsök och därefter blev igångsatt till en ganska jobbig förlossning (för 3,5 år sen). Hm... Känns lite läskigt.
 

Artiklar från Familjeliv