Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

undrar...

Skrivet av bf 2/2
Jag har en fråga!
När vattnet går, kommer allt på en gång då eller sipprar det ut, eller det kanske är olika?
Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på hur man ska göra så man inte "skvätter" ner hela bilen.
Jag ska få snitt så går vattnet så kommer vi inte invänta speciellt länge hemma utan åka och vi har 5 mil till sjukhuset.
Har hört att man ska ha en handduk och plastpåse att sitta på i fall att , men behöver man dessutom någon binda?
Svar på tråden: undrar...

det är olika

Skrivet av  terez m Klara + 4
för mig har vattnet gått vid två grav. ena gången med ett jätteplask som sedan fortsatte hela förl. Vet inte hur mkt vatten man kan ha men det var massor o måste ha producerats mycket.
Andra gången kom inte alls så mycket o sedan klarade jag mig med binda tills förl. kom igång, vilket i det fallet tog 1 1/2 dygn.

Sedan kan det ju också sippra o det räcker med binda.

Lycka till!
 

Ladda upp med badlakan!

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
Vid min första förlossning var det som en syndaflod,hade flera badlakan att sitta på i bilen,bindan blev dyngsur direkt,så den gjorde inte mycket nytta.Vid tredje barnet satte jag en blöja i trosan,men då småsipprade det bara lite,så den var bara fuktig när vi kom in.
 

Olika

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
beror på ifall bägge hinnorna brister eller bara den ena, och på hur bebisen ligger.
För mig har det inte forsat, men runnit i strid ström så pass att jag vätt ner både monsterbinda, byxor och handduk innan vi kom in till förlossningen 10 minuter bort.
Andra gången gick först ena hinnan, då kom den en rejäl skvätt *plask* och sen droppade det ett par timmar och sen ingenting på 3 dygn tills Splosch, allt vatten kom och då var det samma visa som vid första förlossningen.
 

Artiklar från Familjeliv