Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå igen!

Skrivet av Miriam med David 980828 & Ella 030503
Jag skulle ju se till att skriva mer här igen, och så har jag alldeles kommit av mig. På´t igen!

Efter att flytten inte blev av fick jag känningar av depression som jag tidigare varit drabbad av, så jag var tämligen låg ett tag. Nu äter jag medicin och mår bättre. Jag har återvunnit trivseln i vår lägenhet, som faktiskt räcker länge till. Vi bor dessutom i ett mycket bättre område än vi skulle ha flyttat till.

David går på förskolan 5 dagar i veckan, 6 timmar. Detta vill politikerna ändra på till 3 timmar/dag, enligt lagen alltså (för barn till föräldralediga), men jag protesterar. Han läser, skriver och räknar och kan sysselsätta sig själv i timtal, men han ligger ett år "efter" socialt, och behöver all tid han kan få i förskolan för att träna vidare på det. Nu verkar det som att förslaget bara ska gälla de som får syskon efter 1/1-04 och det verkar ju rimligare.

Ella mår oftast finfint. Just nu har hon varit sjuk i hosta och feber några dagar så hon är ganska hängig. Men nu börjar det äntligen vända. Jag är också superförkyld just nu, så vi tar det väldigt lugnt.

Oj, det blev mycket på en gång. Ketchupeffekten - inget, inget, inget åsså _allt_! :-)

Ha det fint, vi hörs!
Svar på tråden: Hallå igen!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv