Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Utvecklingen?

Skrivet av Normalt?
Jag har aldrig skrivit här, men måste fråga en sak. Har en flicka född nov 98, och på dagis tycker de att hon är sent motoriskt utvecklad på en del saker. Ville fråga er vad ni betraktar som normalt. Kan alla femåringar gå med en fot per steg i en trappa t ex? Är de bra på att klättra? Jag kollar in extra nu för att se om det är något problem. Hon är en helgo tjej för övrigt och jag har inte lagt märke till detta faktiskt. Blev orolig när de sa så.
Svar på tråden: Utvecklingen?

hum..

Skrivet av  Bea
min son förr 27/11 är väldigt utvecklad motoriskt, går med en fot per trappsteg, klättrar och cyklar och så...

Däremot kan jag ibland känna att han är lite sen med talet istället.
Tror nog att man utvecklar en del i taget, vissa har lättare med motoriken, medans andra har lättare med talet.

Hoppas det löser sig.
 

Hej

Skrivet av  E med Maximilian 981023
Jag tror inte att du behöver vara orolig, alla barn utvecklas olika.

Min Max, född i sent i oktober, har varit relativt tidig motorisk sett ...klättrar en del, går som du beskriver i trappan etc men är sen med talet.
Det är precis som han har satsat på att springa,hoppa klättra istället för att prata :)

Om du inte har märkt något innan så kan hon inte vara så mycket efter tycker jag, men om du känner dig extra orolig ta upp det med BVC ...ni kanske snart skall dit på en kontroll.
 

Artiklar från Familjeliv