Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

julklappar...

Skrivet av mia b
Okej, nu måste jag veta...vad köper ni till era femåringar i julklapp? Och hur ska ni fira julen???
Svar på tråden: julklappar...

Inte mycket..

Skrivet av  Anna och Matilda
kommer vi köpa till barnen, det blir nog ett ordentligt varsit legoset och en bok, sen kommer de få så himla mycket från släkten kan jag tänka mig.

Julen firar vi i år med Niklas sida så det blir nog troligen hemma hos hans föräldrar i Solna eller kanske kanske hos hans bor på en hästranch utanför Strängnäs. Vi får se den sidan är inte så bra på att planera så långt i förväg ;)

Presentförslag...
*Lego i alla dess former
*Kläder(tofflor morgonrock)
*Sängkläder, handduk
*Badgrejor, skum,badkritor,oljekulor,badbomber
*Beyblades
*CD-skivor, tidningar, böcker
*Något till rummet, discolampa, nya gardiner, matta, nån fräck ny möbel
*Gubbar, dinosaurier, djur,
*Ficklampa, lysande figurer
*Hockeyspel, vanliga spel
 

Jadu

Skrivet av  E med Maximilian 981023
Vi har det lite tufft eko. nu då min sambo inte har fått svar fr a kassan ännu och det är lite tveksamt om han får pengar innan jul *kuul*

Men vi har köpt en del redan. O min mamma kommer upp fr Gbg så hon får väl bidra lite med maten etc :) Så vi kommer att vara hemma, jag var lite ful denna julen och erbjöd mig frivilligt att jobba ett par timmar på julafton så jag slipper att besöka svärföräldrarna...ja, jag tycker bara det är pest *en helt annan historia *

Vi har köpt : ett piratskepp med gubbar, ett spel, spiderman kläder o guld Beyblade. Hans önske lista var ca 7m lång om jag hade skrivit upp allt men jag skrev ner det som var mest seriöst och skickade till Tomten (som visst hade samma adress som min mamma *hehe* )
 

Vi har köpt...

Skrivet av  Anna & Hampus
en sådan bilbana som går att bygga lite hursomhelst den är i olika färger och bilen som hör till är batteridriven..jag kan tyvärr inte förklara bättre den kanske heter nåt(antagligen)och ett par snickarbyxor Hampus älskar att leka snickare och lite strumpor och någe mer småplock...

Till Hampus 7 kusiner fr 5 månader-11år har vi köpt varsin tröja som jag beställt via nätet och H&M jag är mycket nöjd och har haft julklapparna klara i 3 veckor nu vi kan bara pyssla och mysa slipper alla stress u-n-d-e-r-b-ar-t-!
trevli helg allesammans
 

Flexitrax heter bilbanan...

Skrivet av  Anna och Matilda
själv har jag beställt böcker till alla nära, kära och barn i bekantskapskretsten, perfekt med nätet, bara att beställa och sen få det levererat för 19:- helt ok.
 

Ja just det...böcker

Skrivet av  Anna & Hampus
är ju också jättebra att beställa över nätet! Har unnat mig själv 2 pocket böcker det blev 107kr dirket i brevlådan på 3dar!!(AdLibris)
 

två bilbanor

Skrivet av  Jenny P m. Joakim 980917
en elektrisk "original" och en flexitrax egypt + en massa krimskrams. Firar hemma hos mor som vanligt.
 

Barnen ska få...

Skrivet av  Anso & Emilia
...Ikeas griffeltavla/whitebord, men denna får det ha tillsammans. Tror att det är en sådan grej som alla kommer att använda nämligen.

Vi köper inte så mycket julklappar. Försöker hålla nere inköpen. Hon ska få rejäla vintervantar, pärlor till pärlplattor, lite andra kläder, badskum&tvättsvamp. Inga 1000-kronorsprylar alltså, utan lite smått och gott som hon behöver.

Har funderingar på en snowracer också, men även denna skulle i så fall bli till alla tre gemensamt.

 

Artiklar från Familjeliv